BMW X5 Flash EVO M od Hamanna
BMW X5 ze znaczkiem „M” to jeden z najmocniejszych SUV-ów, jakie kiedykolwiek wyjechały na publiczne drogi. Jego wyjątkowo sportowy charakter to zasługa agresywnie wystylizowanego nadwozia, zawieszenia o wyśmienitych własnościach trakcyjnych oraz – a właściwie przede wszystkim – potężnego silnika o mocy 555 KM.
X5 M gwarantuje kierowcy mnóstwo przyjemności z jazdy i nie daje zapomnieć o swoich imponujących osiągach. Okazuje się jednak, że są i tacy, którym wizerunek pseudo-terenowej „emki” wydaje się być niewystarczająco sportowy. Z pomocą przychodzą pakiety modyfikacji wizualnych i technicznych przygotowywane przez tunerów. Oto kolejny z nich.
W zestawie zaproponowanym przez niemiecką firmę Hamann znajdziemy wszystko, czego oczekuje się od kompletnego pakietu tuningowego. Jest zmienione nadwozie i zmodernizowane wnętrze, nie brakuje także obniżonego zawieszenia, ulepszonych hamulców i poprawionego silnika.
Spoglądając na przód zmodyfikowanego BMW, dostrzeżemy nowy zderzak z ogromnymi wlotami powietrza i diodami LED do jazdy dziennej, a także przeprojektowaną pokrywę silnika wykonaną z lekkiego włókna węglowego.
Jeśli chodzi o linię boczną, tu specjaliści z Hamanna zdecydowali się zastosować progi o zmienionym kształcie, poszerzone nadkola z dodatkowymi wlotami powietrza, jak również karbonowe lusterka i klamki. W oczy rzucają się nowe felgi o średnicy 22 lub nawet 23 cali.
Centralnym punktem tylnej części nadwozia są natomiast nowe końcówki wydechu, zintegrowane ze specjalnie zaprojektowanym dyfuzorem. Pojawił się także spojler dachowy doskonale dopełniający agresywnego charakteru karoserii.
Zaglądając do wnętrza stuningowanej „X-piątki”, zauważymy sportowo wyprofilowane fotele (dostępne w różnych wersjach wykończeniowych), ozdobne panele z włókna węglowego, aluminiowe pedały, listwy progowe z logo Hamanna (wykonane ze stali nierdzewnej), a także zmienione wskaźniki. W skład tych ostatnich wszedł prędkościomierz wyskalowany do 320 km/h.
Pozostając przy temacie prędkościomierza, warto zauważyć, że gwarantuje on „zapas wartości” w postaci zaledwie 20 km/h. Prędkość maksymalna wynosząca 300 km/h to zasługa pakietu modyfikacji silnika zaoferowanego przez Hamanna w dwóch wersjach.
Pierwsza odmiana podnosi moc z 555 do 610 KM oraz moment obrotowy z 680 do 780 Nm. W przypadku drugiego wariantu, do dyspozycji jest już 670 koni mechanicznych i 950 niutonometrów. Wzrost parametrów silnika do niewyobrażalnych wręcz wartości to zasługa ponownie skalibrowanego ECU oraz nowego układu wydechowego.
Aby poprawione osiągi dostosować do właściwości jezdnych oraz możliwości hamulcowych, inżynierowie niemieckiego tunera zamontowali podzespoły obniżające prześwit o 30 mm oraz wydajniejszy układ hamulcowy z potężniejszymi tarczami i zaciskami.
Tak zmodyfikowane BMW X5 M zostało ochrzczone przydomkiem „Flash Evo”. Co prawda nie wiemy, ile kosztują poszczególne modyfikacje, jednak mamy świadomość, że wizyta w warsztacie Hamanna wiąże się z pozostawieniem tam niebagatelnych kwot…
kaytek_rx4