BMW X4 M Performance - sportowiec z dieslem
Silniki Diesla sprzed kilku, lub nawet kilkunastu lat były domeną samochodów oszczędnych, spokojnych i zdaniem wielu osób, po prostu nudnych. Dziś, gdy jednostki tego typu wygrywają wyścigi długodystansowe i montowane są w autach naprawdę emocjonujących, stereotyp "nudy" szybko się rozmywa.
Między innymi dlatego też coraz śmielej stosuje się tego typu silniki w usportowionych autach. W planach jest między innymi model BMW X4 M Performance z jednostką wysokoprężną pod maską. Dyrektor zarządzający BMW Group Australia Phil Horton zdradził, że już wkrótce w ofercie bawarskiego producenta pojawi się taki wariant.
Co ciekawe, pełnoprawny model BMW X4M na chwilę obecną nie jest planowany, choć zapewne już wkrótce pojawi się informacja na ten temat. Jeśli wspomniana wcześniej wzmocniona wersja pojawi się na rynku, pod maską wyląduje zapewne jednostka wysokoprężna o przyzwoitej mocy. Swoją drogą warto przypomnieć, że BMW X4 zostanie oficjalnie zaprezentowany 14 marca 2014 roku.
Przypomnijmy, że auto zostało zaprojektowane przez Karima Habiba i prezentuje taką samą receptę stylistyczną jak X6. Nie zabrakło także nawiązań do najnowszej Serii 3 i 4. BMW X4 mierzy 4648 mm długości, 1915 mm szerokości i 1622 mm wysokości - takie parametry pasują do modelu X3. Oczywiście rozstaw osi jest taki sam i mierzy 2810 mm.
Co prawda producent milczy na temat jednostek napędowych, nie pokazuje również wnętrza, ale zapewne obie pozycje będą zaczerpnięte z BMW X3. Nowe BMW X4 jest już w 90 procentach gotowe, więc po wprowadzeniu auta do produkcji wizualnie niewiele się zmieni. Studyjna wersja posiada 21-calowe felgi - w produkcyjnej wersji może być nieco skromniej.