BMW Serii 3 Gran Turismo oficjalnie zaprezentowany
Ostatnio wielu producentów podpadło swoim fanom i miłośnikom tworząc kontrowersyjne modele lub wprowadzając niepopularne zmiany w swojej ofercie. Dziś mamy kolejny powód do dyskusji - oto BMW Serii 3 Gran Turismo. Piękność czy pomyłka?
Wiele osób załamywało ręce po premierze BMW Serii 5 Gran Turismo twierdząc, że jest po prostu brzydkie. Pięciodrzwiowe auto udające coupe nie wszystkim przypadło do gustu. Mimo to BMW mocno trzyma się swoich przekonań i postanowiło znów postawić wszystko na jedną kartę prezentując model BMW Serii 3 Gran Turismo.
"To już trzeci wariant nadwozia w tej gamie modeli, który łączy sportowe i dynamiczne geny sedana z praktycznością i użytecznością wersji kombi - to parametry które wpływają na przyjemność i komfort jazdy." - czytamy w oświadczeniu prasowym BMW. Jak widać na poniższych zdjęciach stylistyka jest niemal taka sama jak w większej Serii 5 GT.
Co ciekawe, nowe BMW Serii 3 Gran Turismo jest o 200 mm dłuższe od wersji kombi i ma o 110 dłuższy rozstaw osi. Jest również o 80 mm wyższe i o 20 mm szersze, co powinno przełożyć się na większą przestrzeń wewnątrz, ale czy pozytywnie odbiło się na stylistyce? Zostawmy jednak wygląd - to kwestia gustu i sami to ocenicie.
Przestrzeń bagażowa podskoczyła do 520 litrów. Jeśli chodzi o stylistykę wspomnimy tylko, że z przodu mamy większy grill a'la "nerki", zaś drzwi pozbawiono ramek, co może się podobać. Przechodząc do oferty silników warto wspomnieć, że będzie ona uzależniona od rynku - oferta w Stanach Zjednoczonych będzie inna niż w Europie.
W Ameryce Północnej do oferty wejdą modele 328i z 2,0-litrowym turbodoładowanym silnikiem o mocy 240 KM oraz 335i z 3,0-litrową jednostką o mocy 300 KM. Oba warianty będą wyposażone w 8-biegową automatyczną skrzynię biegów. A co dostaniemy na Starym Kontynencie?
U nas oferta będzie o wiele większa. Do wyboru będą trzy silniki benzynowe, czyli 320i z 2,0-litrowym turbo o mocy 184 KM, 328i również z 2,0-litrowym turbo o mocy 245 KM oraz 335i z 3,0-litrowym silnikiem rzędowym sześciocylindrowym z turbo o mocy 306 KM. Miłośnicy jednostek wysokoprężnych skorzystają z oferty dwóch jednostek czterocylindrowych: 318d o mocy 143 KM oraz 320d o mocy 184 KM.