BMW Serii 2 oficjalnie zaprezentowane
BMW Serii 2, czyli następca Serii 1 Coupe został oficjalnie zaprezentowany. Do sieci trafiła obszerna paczka zdjęć oraz dokładna specyfikacja poszczególnych wariantów. Poznajmy bliżej to niewielkie i bardzo ciekawe bawarskie Coupe.
Po pierwsze stylistyka i wymiary. BMW Serii 2 w porównaniu do poprzednika z Serii 1 prezentuje się bardziej dojrzale i poważnie. Nie ma tu przesadnych przetłoczeń i zaokrągleń. Na uwagę zasługują agresywnie nakreślone przednie światła oraz proste, strzeliste przetłoczenie boczne, które ciekawie komponują się z zaokrągleniami przy progach. Z tyłu jest spokojnie, zaś uwagę zwraca linia biegnąca od progu przez krawędź zderzaka przypominająca nieco rozwiązanie stylistyczne z Lexusa IS.
Nowe BMW Serii 2 jest również większe od poprzedniego modelu. Długość auta wynosi teraz 4432 mm (o 72 mm więcej), szerokość to 1774 mm (o 32 mm więcej) zaś rozstaw osi to 2690 mm (o 30 mm więcej). Rozstaw kół z przodu to 1521 mm, z tyłu zaś 1556 mm. O 20 litrów zwiększyła się również pojemność bagażnika i wynosi teraz 390 litrów w standardowym ustawieniu tylnej kanapy.
W europejskiej wersji BMW Serii 2 na początku wystartuje z trzema różnymi silnikami. Na starcie pojawi się między innymi wariant 220i z turbodoładowaną czterocylindrową jednostką napędową o pojemności 2,0-litrów i mocy 184 KM z momentem obrotowym na poziomie 270 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje w tym przypadku 7 sekund, zaś średnie zużycie paliwa zdaniem producenta to 4,5 l/100km.
Na szczycie oferty na początku uplasuje się wariant M235i z 3,0-litrowym turbodoładowanym sześciocylindrowym silnikiem rzędowym o mocy 326 KM z momentem obrotowym na poziomie 450 Nm. Z manualną skrzynią biegów auto osiągnie "setkę" w czasie 5 sekund, zaś z 8-biegowym automatem w 4,8 sekundy. Średnie zużycie paliwa według deklaracji producenta to 8,1 l/100km.
Dla oszczędnych miłośników jednostek wysokoprężnych przygotowano wariant 220d z czterocylindrowym turbodoładowanym silnikiem Diesla o pojemności 2,0-litrów. Moc jednostki to 184 KM, zaś moment obrotowy wynosi 380 Nm - takie parametry pozwalają przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 7,2 sekundy zużywając przy tym średnio 4,5 l/100km. Jak widać parametry praktycznie identyczne, jak w wariancie benzynowym. Ciekawie przedstawia się również startowa oferta w Stanach Zjednoczonych.
Tam w katalogu znajdziemy między innymi model 228i z 2,0-litrowym turbodoładowanym silnikiem czterocylindrowym o mocy 240 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,4 sekundy, zaś prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 210 km/h. Prędkość wzrasta do 250 km/h jeśli wybierzemy wariant Sport Line lub M Sport. W USA za BMW Serii 2 w tym wariancie zapłacimy 33 025 dolarów.