BMW Serii 2 Active Tourer oficjalnie zaprezentowane
Bawarski producent oficjalnie zaprezentował zapowiadany od dłuższego czasu model BMW Serii 2 Active Tourer. Wiele osób upatruje w tym aucie przełomu, inni zaś końca bawarskiego producenta - ze skrajności w skrajność. My pozostaniemy neutralni i ocenimy model, który zadebiutuje na Salonie Samochodowym w Genewie.
Nowe BMW Serii 2 Active Tourer było zapowiadane już od dłuższego czasu. Cechą szczególną nowości nie jest nadwozie czy nazwa, a nietypowy jak dla BMW napęd na przednią oś. Optymiści upatrują tu przełomu i wyjścia "do ludzi", pesymiści zaś twierdzą, że to koniec prawdziwego ducha BMW i zwykły skok na kasę. Po której stronie Wy się opowiadacie?
Przechodząc do konkretów, nowy model to próba wejścia na rynek aut rodzinnych. Nadwozie to typowy hatchback z lekko napompowanymi kształtami. Jeśli chodzi o stylistykę, naprawdę trudno się czepiać - jak na ten segment, BMW Serii 2 Active Tourer prezentuje się naprawdę ładnie, świeżo i dynamicznie.
W przedniej części mamy tradycyjne "nerki", rozciągnięte światła i agresywny zderzak. Ładnie prezentuje się także tylna część, choć światła mocno nawiązują do innych modeli - styliści mogli pokusić się o coś innego. Nowość mierzy 4342 mm długości, 1800 mm szerokości oraz 1555 wysokości. Rozstaw osi to 2670 mm.
Warto zwrócić uwagę na dodatkowe wyposażenie oraz kilka linii dodatków stylistycznych. Dla wymagających przygotowano nawet pakiet dodatków M Sport z elementami aerodynamicznymi, lakierowanym na czarno grillem, obniżonym o 10 mm zawieszeniem oraz 17- lub 18-calowymi felgami. We wnętrzu znajdziemy mnóstwo pro-rodzinnych dodatków oraz dzieloną tylną kanapę (40:20:40).
Na początku BMW Serii 2 Active Tourer będzie oferowane z trzema silnikami do wyboru. Na najniższej pozycji będzie model 218i z trzycylindrowym 1,5-litrowym silnikiem o mocy 136 KM z momentem obrotowym na poziomie 220 Nm (230 Nm z funkcją Overboost). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,3 sekundy, prędkość maksymalna to 200 km/h, natomiast średnie zużycie paliwa to 4,9 l/100km.
Nieco wyżej mamy model 225i z 2,0-litrową jednostką czterocylindrową generującą moc 231 KM oraz moment obrotowy rzędu 350 Nm. Tu osiągi są o niebo lepsze - przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,8 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 235 km/h. Dla oszczędnych przygotowano wariant 218d, który pod maską skrywa 2,0-litrowy silnik Diesla o mocy 150 KM i momentem obrotowym 330 Nm. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 8,9 sekundy osiągając prędkość maksymalną 205 km/h.
Niedługo po rynkowej premierze w ofercie BMW Serii 2 Active Tourer pojawią się również takie warianty, jak 216d, 220d oraz 220i, jak również wersje xDrive 220d oraz 225i. A jak Wam podoba się bawarska nowość?