BMW serii 2 Active Tourer jako hybryda plug-in?
W sumie tytułowe pytanie jest retoryczne, gdyż po BMW możemy się ostatnio wszystkiego spodziewać. Trzycylindrowy silnik w BMW i8 za ponad pół miliona, auto rodzinne MPV z napędem na przednią oś, to i hybryda plug-in w tymże modelu nie powinna być zaskoczeniem.
A to tylko kwestia czasu, gdyż plany dotyczące hybrydy plug-in w BMW serii 2 Active Tourer są bardzo bliskie realizacji. Prawdopodobnie w przyszłym roku do oferty wskoczy nowa jednostka napędowa wspomagana silnikiem elektrycznym z możliwością ładowania baterii z gniazdka lub stacji szybkiego ładowania. W kuluarach mówi się, że silnik spalinowy zasili przednią oś, zaś jednostka elektryczna o mocy ponad 100 KM oraz momentem obrotowym na poziomie 250 Nm zajmie się tylnymi kołami.
Co prawda nie wiadomo jaki silnik zasili przednią oś, ale mówi się o 1,5-litrowej jednostce trzycylindrowej generującej 136 KM oraz 220 Nm momentu obrotowego. Swoją drogą prawdopodobnie to ten sam silnik, który drzemie pod maską BMW i8. Zresztą jakiś czas temu zaprezentowano koncepcyjną wersję modelu Active Tourer, który wyposażono w 1,5-litrowy silnik spalinowy oraz elektryczny. Auto rozpędzało się do 193 km/h, miało zasięg około 30 km na baterii, zaś w trybie hybrydowym spalało około 2,5 l/100km.