BMW Serii 1 po znaczącej kuracji odświeżającej
Niekiedy producenci chwalą się kuracją odświeżającą swojego modelu, a tak naprawdę jest to tylko odświeżenie auta na nowy rok modelowy. W przypadku BMW Serii 1 zmian jest więcej i nikt nie powinien narzekać na ich niedobór.
Zazwyczaj podstawowy model w ofercie producenta wbrew pozorom jest najważniejszy, gdyż to on ma za zadanie przyciągnąć klientów nawet z mniej zasobnym portfelem. Do tej pory BMW Serii 1 nie był lubiany nawet przez miłośników marki, zaś jego stylistyka nie korespondowała z resztą oferty. Na szczęście po kuracji odświeżającej sporo się zmieniło.
Nie jest to co prawda wielka rewolucja, ale przednia część auta została znacząco poprawiona. Mamy zmodyfikowane "nerki", większe wloty powietrza, liczne chromowane akcenty i wstawki. Najważniejsze są chyba światła, które teraz mają inny kształt oraz elementy do jazdy dziennej LED w standardzie. Za dopłatą, BMW Serii 1 dostanie pełne oświetlenie LED wraz z kierunkowskazami oraz światła przeciwmgłowe LED.
Jeśli spojrzymy na auto z boku dostrzeżemy nieco uwydatnione nadkola sprawiające wrażenie, że auto jest niższe i szersze. Z tyłu również mamy mnóstwo zmian - zastosowano dwuczęściowe, nowe klosze lamp ze światłami wykonanymi w technologii LED w kształcie litery L. We wnętrzu mamy poprawione materiały, nowy 6,5-calowy wyświetlacz na konsoli centralnej w standardzie lub za dopłatą 8,8 cala. A co znajdziemy pod maską?
Oferta silnikowa została odświeżona. Do wyboru będzie między innymi odmiana 116i z trzycylindrowym silnikiem 1.5 o mocy 109 KM z momentem obrotowym 180 Nm. Na szczycie oferty benzynowej będzie model 125i z silnikiem 2.0 o mocy 218 KM z momentem obrotowym 310 Nm. Oferta z silnikami wysokoprężnymi zaczyna się modelami 116d i 116d Efficient Dynamics Edition z jednostką 1.5 o mocy 116 KM z momentem obrotowym 270 Nm. Ofertę zamyka odmiana 125d z 2-litrowym silnikiem o mocy 224 KM i 450 Nm momentu obrotowego.
Nie można również zapomnieć o modelu BMW M135i również w odmianie xDrive, który dostał kilka dodatkowych koni mechanicznych. Pod maską znajduje się sześciocylindrowy silnik 3.0 generujący 326 KM oraz 450 Nm. Model z napędem na tylną oś przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy, zaś odmiana xDrive ze skrzynią Steptronic przyspiesza w czasie 4,7 sekundy.