BMW serii 1 M Coupe jako auto bezpieczeństwa MotoGP
Zaprezentowane pod koniec ubiegłego roku BMW serii 1 M Coupe już niebawem zawita na trasy wyścigów motocyklowych z serii MotoGP. Specjalnie przygotowany egzemplarz hardcorowej „jedynki” używany będzie jako samochód bezpieczeństwa.
Aby dostosować standardową serię 1 M Coupe do wymagań MotoGP, zespół BMW M pieczołowicie zmodyfikował auto, przeprojektowując karoserię, modernizując wnętrze i poprawiając elementy podwozia. Silnik – 6-cylindrowy, podwójnie turbodoładowany motor rzędowy o mocy 340 KM – został przeniesiony ze „zwykłego” modelu bez zmian.
Safety car ze znaczkiem BMW rozpoznamy z zewnątrz po zmienionej pokrywie silnika (zaopatrzonej w dwa wloty powietrza wykonane z włókna węglowego), dodatkowej nakładce przedniego zderzaka, spojlerze tylnym (zwiększającym docisk pojazdu do nawierzchni), przyciemnionych, 19-calowych felgach (z ogumieniem 255/35 z przodu i 285/30 z tyłu), a także lampach błyskowych umieszczonych na dachu i unikalnej kolorystyce.
Z kabiny pasażerskiej pozbyto się kanapy tylnej, a na jej miejsce zamontowano obowiązkową w sportach motorowych klatkę bezpieczeństwa. Pojawiły się również wyścigowe fotele wyposażone w 6-punktowe pasy bezpieczeństwa oraz sportowa kierownica ze znaczkiem „M” wykończona alcantarą. Szyby boczne i tylną wykonano z poliwęglanu.
Na tle swojego seryjnego odpowiednika, „jedynka” na MotoGP wyróżnia się także zmodernizowanym zawieszeniem zaopatrzonym w regulowane amortyzatory, zmodyfikowanym układem hamulcowym o 6-tłokowych zaciskach oraz nowym układem wydechowym wykonanym z tytanu.