BMW serię 5 czekają zmiany. Najważniejsza to technologia mild hybrid
Jesienią w gamie bawarskiej marki pojawi się odświeżona wersja modelu BMW serii 5. Poza typowymi w takiej sytuacji drobnymi zmianami stylistycznymi i wyposażeniowymi do oferty wprowadzona zostanie także technologia mild hybrid – na początku w wariancie BMW 520d.
Technologia mild hybrid staje się coraz popularniejsza wśród producentów samochodów. Dużo mniejszym kosztem (w porówaniu do hybrydy plug-in) można uzyskać znaczne zwiększenie wydajności, co ma duże znaczenie w kontekście walki o ograniczenie spalania oraz mniejszą emisję zanieczyszczeń.
W technologii tej wykorzystana jest 48-woltowa instalacja elektryczna z alternatorem pełniącym także funkcję rozrusznika. Takie rozwiązanie pozwoli zmniejszyć obciążenie silnika, a tym samym zwiększyć jego wydajność i to bez uszczerbku dla dynamiki jazdy.
Połączenie tego układu z drugim akumulatorem zwiększy efektywność układu regeneracji energii hamowania, umożliwiając wykorzystanie energii zgromadzonej podczas hamowania lub swobodnego toczenia się do generowania większej mocy napędowej bądź do zasilania pokładowych urządzeń elektrycznych. Rozrusznik-generator zachowuje się jak elektryczna jednostka napędowa, która pomaga silnikowi pracować z optymalną wydajnością tak często, jak to możliwe.
Kolejną zaletą rozrusznika-generatora jest bardziej płynne działanie funkcji start&stopu, dzięki czemu mniejsze są wibracje i większa płynność podczas każdorazowego uruchamiania silnika.
Technologia mild hybrid na początku będzie dostępna w wersji 520d (sedan oraz kombi), w tym także w odmianie z napędem na wszystkie koła.
Kolejną istotną zmianą w BMW serii 5 będzie wprowadzenie świateł laserowych (BMW Laserlight) w większej liczbie wersji modelu. Technologia ta, która pozwoli na wydłużenie zasięgu świateł drogowych do 650 m, pojawi się jesienią również w odmianie BMW M550d xDrive.