BMW seria 7 w trzech wersjach hybrydowych
W ofercie flagowej limuzyny BMW pojawią się trzy odmiany hybrydowe modelu typu plug-in, w których wykorzystany zostanie zmodyfikowany układ napędowy eDrive stworzony dla rodziny modeli BMW i.
Wszystkie trzy warianty BMW serii 7 - 740e iPerformance, z wydłużonym rozstawem osi 740Le iPerformance oraz z napędem na wszystkie koła 740Le xDrive iPerformance - posiadają ten sam układ napędowy. Jego sercem jest dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka benzynowa o mocy 258 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm dostępnym w zakresie od 1.550 do 4.400 obr/min. Silnik ten jest wspomagany przez jednostkę elektryczną o mocy 113 KM i maksymalnym momencie 250 Nm.
Układ napędowy współpracuje z 8-stopniową przekładnią automatyczną Steptronic, która została odpowiednio zmodyfikowana, by zapewnić lepsze wartości przyspieszenia w trybie elektrycznym czy też większy odzysk energii w trybie rekuperacji. Na życzenie można zamówić montowane przy kierownicy łopatki do manualnej zmiany przełożeń.
Cały układ hybrydowy BMW serii 7 rozwija moc 326 KM i maksymalny moment obrotowy 500 Nm. W zależności od wersji czas sprintu do 100 km/h wynosi od 5,3 do 5,5 s. Również drobne różnice pojawią się w spalaniu, które, jak na rozmiar limuzyny, jest niewielkie i wynosi od 2,0 do 2,2 l/100 km, zaś w wariancie z napędem na 4 koła od 2,1 do 2,5 l/100 km.
Dzięki obecnemu na centralnej konsoli przyciskowi eDrive można wymusić elektryczny tryb jazdy. W trybie Auto eDrive BMW porusza się wyłącznie przy użyciu silnika elektrycznego do prędkości 80 km/h lub do mocniejszego wciśnięcia pedału przyspieszenia. Z kolei w trybie Max eDrive możliwa jest jazda bez załączania silnika spalinowego nawet do 140 km/h i również tu mocniejsze wciśnięcie pedału gazu uruchomi do pracy silnik benzynowy.
Poza tym w każdym wariancie znajdziemy trzy osobne tryby jazdy - Eco Pro, Comfort i Sport, które dostosowują do naszych wymagań pracę zawieszenia, układu kierowniczego czy przyspieszenia auta.
Standardowe wyposażenie wszystkich odmian hybrydowej "siódemki" jest bardzo bogate, ale nie różni się specjalnie od pozostałych wersji silnikowych. Również i pod względem stylistycznym ciężko będzie odróżnić ekologiczne warianty BMW serii 7. Drobnym mankamentem, ze względu na konieczność zmieszczenia baterii litowo-jonowych, jest ograniczenie pojemności bagażnika z 515 do 420 litrów.