BMW powołuje do życia sub-markę "i"
W Internecie już od dłuższego czasu krążyły pogłoski wskazujące, że BMW uruchomi osobną sub-markę dla swoich przyszłych modeli ekologicznych. Te nieoficjalne informacje sprawdziły się w rzeczywistości - dokładnie wczoraj bawarska firma ogłosiła powstanie sub-marki „i”, która obejmie produkty BMW szczególnie przyjazne środowisku.
W skład nowej, ekologicznej serii wejdą zarówno samochody elektryczne i hybrydy typu plug-in, jak również usługi związane z mobilnością. Pierwszymi reprezentantami sub-marki „i” będą modele i3 oraz i8, zapowiadane na rok 2013.
O wymienionych modelach wiemy jak na razie niewiele, z pierwszych informacji na ich temat możemy dowiedzieć się jednak, że i3 będzie elektrycznym autem miejskim i kontynuatorem projektu Megacity, zaś i8 – samochodem sportowym opartym w dużej mierze na prototypie Vision EfficientDynamics Concept.
Wiemy ponadto, że oba modele zostaną zaprojektowane wg wytycznych nowej koncepcji budowy o nazwie „LifeDrive”. W autach znajdzie się więc aluminiowa obudowa oraz kabina pasażerska wykonana z materiału CFK, czyli włókna węglowego wzmocnionego tworzywem sztucznym.
Serię ekologicznych modeli z „i” w nazwie, BMW postanowiło wyróżnić emblematem z dodatkowym pierścieniem w kolorze niebieskim, grillem wykończonym tą samą barwą, a także dużymi i wąskimi felgami oraz charakterystycznymi słupkami C.
W ramach sub-marki „i”, BMW postanowiło ponadto zaoferować swoim klientom usługi mobilności, pozwalające sprawdzić, przy pomocy telefonu komórkowego, informacje na temat transportu publicznego, parkingów czy też wydarzeń w wybranym mieście. BMW i Ventures podpisało już umowę z nowojorską firmą My City Way na taką właśnie usługę.
Szczegółowych informacji na temat przygotowywanych produktów z serii „i” powinniśmy dowiedzieć się przy okazji salonu samochodowego w Genewie.