BMW pokazuje model i3 - zejście na ziemię
Gdy oglądaliśmy projekty modelu BMW i3 zastanawialiśmy się, czy taka futurystyczna stylistyka ma sens. Okazało się, że nie miała sensu - księgowi dość mocno ugrzecznili projekty stylistów, a efekty pracy możemy zobaczyć na pierwszych zdjęciach.
Co prawda sfotografowane auto ma na sobie kilka naklejek z kamuflażem, ale mimo to dokładnie widać ogólną stylistykę nowości. Miało być nowocześnie i nieco futurystycznie, a wyszło jak zwykle - spokojnie, statecznie, z kilkoma ciekawymi elementami. Czy ładnie? To już ocenią klienci i Czytelnicy. Pełne zdjęcia bez kamuflażu zobaczymy zapewne już za kilka dni, ale już teraz możemy sprawdzić, co oferuje nowe BMW i3.
Nie licząc miniaturowej Isetty, BMW i3 to jak dotąd najmniejszy model w ofercie bawarskiego producenta. Nowość mierzy 3,9 m długości i posiada konwencjonalne, duże drzwi przednie oraz niewielkie drzwi tylne, które otwierają się do tyłu ułatwiając wsiadanie pasażerom. Auto charakteryzuje się rozkładem masy w stosunku 50:50, zaś średnica zawracania to 9,86 m.
W ofercie pojawią się dwie wersje BMW i3. Jedna z nich będzie wyposażona w napęd elektryczny produkujący równowartość około 170 KM kierowanych na tylną oś. Dla osób, które dużo podróżują i nie chcą martwić się o zasięg opracowano wersję hybrydową, którą wyposażono w niewielki dwucylindrowy silnik wprost z motocykla. Jednostka spalinowa nie napędza jednak kół - pracuje jako generator zwiększający zasięg i wydajność silnika elektrycznego.
Oficjalna premiera zapowiedziana jest na 29 lipca.