BMW odświeża całą rodzinę serii 4
Trzy lata po debiucie rynkowym nadszedł czas na pierwsze zmiany we wszystkich wersjach nadwoziowych - Coupe, Cabrio oraz Gran Coupe - pierwszej generacji BMW serii 4.
W przypadku tego modelu BMW z klasy średniej zmiany nadwozia oraz wnętrza należy określić mianem co najwyżej subtelnych. W stylistyce zewnętrznej możemy dostrzec zmienione wloty powietrza w przednim zderzaku, zaś przednie reflektory, choć posiadają taki sam kształt, są teraz w pełni LED-owe. Również w standardzie otrzymamy światła przeciwmgłowe, wykonane w tej samej technologii, a za dopłatą można zamówić adaptacyjne reflektory, naturalnie również wykonane w technice diodowej.
W tylnej części auta znajdziemy nieco zmieniony kształt świateł oraz zderzaka. Nowością są również dwa lakiery nadwozia - Snapper Rocks Blue oraz Sunset Orange, podobnie jak cztery nowe wzory felg oferowane w rozmiarze 18- i 19-calowym. Dla wersji 430d oraz 430i dostępne będą również fabrycznie montowane opony wyczynowe.
Równie nieznaczne są zmiany, jakie zaszły w kabinie wszystkich wersji odświeżonej "czwórki". Mamy więc zmienioną kierownicę, aluminiowe oraz chromowe elementy wykończeniowe oraz nowe kolory i faktury wykończenia deski rozdzielczej. Na wyposażeniu znajdziemy m.in. zmodyfikowany układ nawigacji z topową wersją Professional, która otrzymała ulepszony interfejs.
Zmian nie ma natomiast w dostępnej gamie silnikowej. W ofercie wszystkich wersji nadwoziowych znajdziemy więc po trzy silniki benzynowe (420i, 430i oraz 440i) o mocy od 184 do 326 KM oraz trzy wysokoprężne (420d, 430d i 435d xDrive) o mocy od 190 do 313 KM. Dodatkowo, odmiana Gran Coupe może być również zamówiona w wariancie 418d, który rozwija 150 KM mocy maksymalnej. Najmocniejsza wersja wysokoprężna jest oferowana w standardzie z napędem na wszystkie koła, zaś za dopłatą układ xDrive jest dostępny także w wybranych wersjach silnikowych. Do wyboru, w zależności od silnika, jest sześciobiegowa skrzynia manualna oraz ośmiostopniowa przekładnia automatyczna.
Naturalnie w ofercie nie zabraknie także odmiany M4, dostępnej w wariantach Coupe oraz Cabrio. Pod maską tych wersji pracować będzie ta sama trzylitrowa, 6-cylindrowa jednostka o mocy 431 KM, która po wyborze pakietu Competition wzrasta nawet do 450 KM. Zmiany stylistyczne BMW M4 będą analogiczne do tych, jakie zaszły w słabszych odmianach modelu. Standardem w tych wariantach będą adaptacyjne reflektory.
Wśród przeprowadzonych zmian nie można zapomnieć jeszcze o zmodyfikowanym układzie zawieszenia, jaki otrzymały odmiany Coupe i Gran Coupe. Ma być teraz bardziej sztywno, choć bez utraty dotychczasowego komfortu. Zmiany te obejmą nie tylko standardowe zawieszenie, ale również sportowe (M Sport) oraz adaptacyjne. Efektem ich ma być lepsza stabilność auta oraz bardziej bezpośrednie reakcje na polecenia wydawane przez kierowcę.