BMW M550i xDrive - w oczekiwaniu na M5
Nim do oferty nowej "piątki" dołączy topowa odmiana M5, rolę najszybszej wersji w gamie nowej generacji modelu będzie pełniła odmiana M550i x Drive, która będzie szybsza nawet niż poprzednia generacja BMW M5. Premiera już za niecały miesiąc w Detroit.
Pod maską przygotowanej przez dział BMW M Performance wersji najpopularniejszego sedana klasy premium. Jak wskazuje nazwa tego wariantu będzie on posiadał napęd na cztery koła, zaś pod maską pojawi się podwójnie doładowana jednostka benzynowa V8 o pojemności 4,4 litra. Silnik ten rozwija moc 462 KM przy 5500 obr/min, a jego maksymalny moment obrotowy wynoszący 650 Nm jest osiągany już przy 1800 obr/min.
Nowa generacja Serii 5 w takiej konfiguracji będzie w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 4 sekundy, co jest wynikiem o 0,2 s lepszym niż poprzednia generacja M5, i pojechać z maksymalną prędkością (elektronicznie ograniczoną) 250 km/h. Średnie spalanie, według danych producenta, ma oscylować w granicach 8,9 l/100 km.
Za przeniesienie napędu w najnowszej wersji silnikowej "piątki" będzie odpowiadać 8-stopniowa przekładnia automatyczna Steptronic Sport, która została tak zestrojona, by zmiana biegów była jeszcze szybsza niż w innych modelach. Poza tym kierowca będzie mógł wybrać manualny tryb zmiany przełożeń, używając w tym celu łopatek przy kierownicy.
Oferowany w standardzie napęd na cztery koła dostosowuje ilość momentu przenoszonego na poszczególne osie w zależności od aktualnej sytuacji na drodze. Przy optymalnych warunkach BMW M550i xDrive będzie autem tylnonapędowym. Aby podkreślić sportowy charakter modelu obniżono jednocześnie zawieszenie o 10 mm w stosunku do standardowych wersji modelu, zaś za sprawne zatrzymanie auta odpowiada układ hamulcowy M Sport z niebieskimi zaciskami.
Stylistycznie tymczasowa topowa odmiana będzie się wyróżniać detalami, z których najbardziej widocznym będzie tylny spojler wchodzący w skład pakietu aerodynamicznego. Poza tym pojawią się szare akcenty na atrapie chłodnicy, lusterkach zewnętrznych czy klamkach, które będą nawiązywać do koloru Cerium Grey obręczy kół - 19- lub za dopłatą 20-calowych. Elementem, po którym będzie można rozpoznać tę wersję, są również sportowe końcówki układu wydechowego w czarnym kolorze, które mają dodatkowo zapewnić niepowtarzalne walory dźwiękowe.
Wewnątrz kabiny zmian również nie ma zbyt dużo. Poza podświetlanymi emblematami wersji będzie się ona wyróżniać również sportową kierownicą, aluminiowymi nakładkami na pedały czy dywanikami z oferty M sport. Opcjonalnie dostępna będzie czarna tapicerka z niebieskimi przeszyciami.
BMW M550i xDrive w sprzedaży na pierwszych rynkach pojawi się w marcu przyszłego roku.