BMW M5 oraz M6 w wariancie Competition Package
Dziś bez wątpienia mamy dzień bawarski - rano opisywaliśmy subtelne zmiany w BMW Serii 5, a teraz przy obiedzie przybliżymy nowości w paczce Competition Package przygotowanej specjalnie dla modeli BMW M5 i M6. Sprawdźmy, czego możemy się spodziewać.
Paczka Competition Package obejmuje głównie aspekty techniczne (zmiany w zawieszeniu, wzmocnienie silnika etc.), ale nie zabrakło również drobnych zmian w wyglądzie przy okazji kuracji odświeżającej w BMW Serii 5. Nowość jest dostępna dla modeli BMW M5 oraz M6 w wariantach Coupe, Cabrio i Gran Coupe.
Jeśli chodzi o zmiany w wyglądzie, BMW M5 dostanie między innymi nowy grill "nerki" z czarnymi, podwójnymi poprzeczkami z logo M5 w prawym górnym rogu. Opcjonalnie auto dostanie również adaptacyjne reflektory LED oraz wstawki LED do tylnych świateł.
We wnętrzu BMW M5 znajdziemy także nową trójramienną kierownicę z serii M oraz kilka zmian, które zostały wprowadzone wraz z kuracją odświeżającą Serii 5 - większy schowek, uchwyty na kubki oraz oprogramowanie w wersji 4,2 dla systemu iDrive. Na deser dostaniemy również nową paletę kolorów obejmującą Pyrite Brown Metallic oraz Frozen Blue Metallic oraz nowe materiały we wnętrzu.
Jeśli chodzi o silnik, w wersji standardowej, V8 o pojemności 4,4-litra generuje 560 KM, ale z paczką Competition Package wyciska z siebie dodatkowe 15 KM. Napęd przekazywany jest na koła za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej M. W paczce oprócz małego zastrzyku mocy znajdziemy także zmiany w układzie jezdnym.
Mowa tu przede wszystkim o opcjonalnym systemie hamulcowym, który obejmuje węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, zmienionym zawieszeniu oraz systemie tłumiącym oraz przerobionym drążkom stabilizatora. Obniżono również zawieszenie (o 10 mm) oraz poprawiono układ kierowniczy z systemem M Servotronic. Na deser dostajemy 20-calowe felgi oraz czarne końcówki układu wydechowego.
Zmiany w osiągach? Owszem, ale niewielkie - przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje teraz o 0,1 sekundy mniej, zaś sprint do 200 km/h odbywa się w czasie krótszym o 0,2 sekundy.