BMW M4 ze świetnym czasem na Nordschleife
Każdy, kto interesuje się motoryzacją doskonale wie, że dla wielu producentów tor Nurburgring Nordschleife to prawdziwa wyrocznia jeśli chodzi o testy najnowszych modeli ze sportowym zacięciem. Na torze nie mogło zabraknąć BMW M4, które ustanowiło świetny czas.
Jeśli chodzi o czas, BMW M4 na torze Nordschleife pojechało o 13 sekund szybciej, niż poprzednik - BMW M3. Zdaniem producenta nowe BMW M4 jest lżejsze, szybsze, lepiej się prowadzi itp., dlatego też wykręciło czas 7 minut i 52 sekund. Co ciekawe, niemal identyczny czas osiągnęło Lamborghini Gallardo LP 560-4.
Przy okazji warto przypomnieć, co oferuje model BMW M4. Otóż auto waży 1497 kilogramów. Klienci mogą wybrać zarówno standardową manualną skrzynię biegów o 6 przełożeniach, jak i wspomnianą 7-biegową skrzynię M DCT Drivelogic. Do napędu posłuży rzędowy sześciocylindrowy i podwójnie doładowany silnik o pojemności 3-litrów i mocy 431 KM osiąganych w zakresie 5500-7300 obr./min. Moment obrotowy sięga do poziomu 550 Nm i jest dostępny między 1850 a 5500 obr./min.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w BMW M4 Coupe zajmuje 4,1 sekundy ze skrzynią M DCT, zaś ze skrzynią manualną czas ten wydłuża się do 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h, ale po wykupieniu pakietu M Driver Package prędkość wzrasta do 280 kmh. Zdaniem producenta auto zużyje średnio 8,8 l/100km ze skrzynią manualną lub 8,3 l/100km ze skrzynią M DCT. W standardowym wyposażeniu znajdziemy 18-calowe felgi o szerokości 255 mm z przodu oraz 275 mm z tyłu. W opcji opcji zaś oferowane są 19-calowe alternatywy. Za zatrzymywanie się odpowiada świetny system hamulcowy oparty na carbonowo-ceramicznych tarczach.