BMW M4 GTS oficjalnie - festiwal włókna węglowego
Niedługo przed debiutem na międzynarodowych targach motoryzacyjnych w Tokio, BMW zaprezentowało oficjalne informacje i zdjęcia nowego M4 GTS. Model ten powstanie w limitowanej liczbie egzemplarzy.
BMW rzadko wprowadza do oferty wersje specjalne swoich samochodów, a każda z nich, jeśli już się pojawia, nie jest tylko marketingowym zagraniem, ale faktyczni przynosi coś zupełnie nowego.
W przypadku modeli M3/M4 sprawa wygląda trochę inaczej, ponieważ lżejsze, mocniejsze, szybsze i o wiele bardziej emocjonujące odmiany stosowane są już od kilku generacji, a wersja o nazwie GTS gościła także w modelu E92.
Auto wyposażone zostało w bardziej agresywny zestaw spojlerów z przednim splitterem, nową pokrywą silnika oraz pokaźnym tylnym skrzydłem umieszczonym na klapie bagażnika. Elementy te wykonano z ultralekkich materiałów kompozytowych.
Ponadto pojawił się tylny dyfuzor z włókna węglowego, tytanowy układ wydechowy, a także ekskluzywne felgi wciśnięte w opony Michelin Pilot Sport Cup 2. BMW chwali się także, że nowe M4 GTS jako pierwsze auto na świecie wyposażone jest w diody OLED.
We wnętrzu znalazły się zupełnie nowe fotele, które jak łatwo się domyślić także wykonano z włókna węglowego. Poza tym jest tutaj trochę Alcantary, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, klatka bezpieczeństwa i jeszcze trochę włókna węglowego.
Ciekawostką jest możliwość domówienia pakietu Clubsport, w skład którego wchodzi właśnie klatka bezpieczeństwa oraz dodatkowa gaśnica. Ta odmiana BMW M4 GTS przeznaczona jest typowo do wyścigów torowych.
Pod maską także zaszły odczuwalne zmiany. Sportowe coupe napędzane silnikiem 3,0 l TwinPower Turbo dysponuje teraz mocą aż 500 KM oraz 600 Nm momentu obrotowego. Piorunujący ładunek wędruje na tylną oś za pośrednictwem siedmiobiegowej, dwusprzęgłowej przekładni o nazwie M DCT.
W rezultacie BMW M4 GTS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 s oraz rozpędza się do prędkości maksymalnej ograniczonej do 305 km/h. BMW chwali się, że na torze Nurburgring superszybkie coupe osiągnęło czas 7 minut i 28 sekund.
Nie byłoby to możliwe, gdyby nie wzmocnione ceramiczne hamulce oraz poprawione zawieszenie, które daje możliwość regulacji sztywności oraz tłumienia amortyzatorów. Nowe BMW M4 GTS prezentuje się wyśmienicie i jest naprawdę superszybkie. Szkoda tylko, że producent z Monachium wypuści jedynie 700 egzemplarzy tego modelu.