BMW M3 - nowa dawka ciekawych informacji
Najnowsze BMW M3 zadebiutuje już w marcu przyszłego roku na Salonie Samochodowym w Genewie. Będzie to pierwszy model tej serii, który otrzyma sześciocylindrowy, turbodoładowany rzędowy silnik ze skrzynią biegów wyposażoną w podwójne sprzęgło. Co jeszcze pojawi się w nowym BMW M3?
Nowa jednostka napędowa R6 będzie najprawdopodobniej mocno przerobionym silnikiem N55 znanym między innymi z modeli M135i oraz 640i. Jednostka ta nominalnie charakteryzuje się pojemnością 2979 cm3 oraz mocą 306 KM i momentem obrotowym na poziomie 400 Nm przy 1200-5000 obr./min. Rzecz jasna w BMW M3 będzie "trochę" więcej mocy.
Ta jednostka napędowa będzie najprawdopodobniej generowała 456 KM oraz moment obrotowy na poziomie aż 650 Nm. Do największych konkurentów BMW M3 należeć będzie Mercedes-Benz C63 AMG oraz Audi RS5, więc moc musi być na odpowiednim poziomie. Warto zwrócić również uwagę na nową, dwusprzęgłową skrzynię biegów.
W pierwszej kolejności nowa przekładnia wyląduje w modelu M5, ale potem po kilku usprawnieniach i przeróbkach trafi do nowego BMW M3. Kolejną nowością będzie elektryczno-mechaniczny układ kierowniczy współpracujący z elektronicznym dyferencjałem M. Nowa generacja M3 dostanie również trzystopniowy system kontroli zawieszenia.
BMW twierdzi również, że bardzo dużo uwagi przykłada do wagi nowej generacji M3. Obecnie oferowany model waży 1605 kilogramów. Nie jest to wiele, ale nowa wersja ma być sporo lżejsza głównie za sprawą użycia większej ilości aluminium przy projektowaniu nadwozia. To dobrze, że producenci zwracają uwagę również na masę auta, a nie tylko moc.
Źródło: WorldCarFans