BMW M3 i M4 oficjalnie zaprezentowane
Po wielu zapowiedziach i przeciekach, bawarski producent wreszcie oficjalnie zaprezentował dwie bardzo interesujące nowości. Chodzi o BMW M3 oraz BMW M4. Już wczoraj wiedzieliśmy sporo na ich temat, ale dziś uzupełnimy tę wiedzę o szczegóły.
Każdy doskonale wie, że BMW M3 Coupe podskoczyło o klasę wyżej (przynajmniej w nomenklaturze) i teraz nosi nazwę BMW M4 Coupe. Zmiana być może kosmetyczna, ale przed bawarskim producentem otwiera drzwi do nowych możliwości. Seria 3 jest nieco bardziej praktyczna, choć i tam znalazło się miejsce dla modelu M3, czyli auta dla zwariowanego tatuśka.
Zacznijmy od silnika. Co prawda wiedzieliśmy co pojawi się pod maską, ale teraz znamy wszystkie szczegóły. Do napędu obu modeli posłuży rzędowy sześciocylindrowy i podwójnie doładowany silnik o pojemności 3,0-litrów i mocy 431 KM osiąganych w zakresie 5500-7300 obr./min. Moment obrotowy sięga do poziomu 550 Nm i jest dostępny między 1850 a 5500 obr./min.
Po prezentacji pojawiła się informacja o nietypowej i intrygującej funkcji o nazwie "Smokey Burnout" dostępnej w modelach z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią M DCT Drivelogic. Co to w ogóle jest? To proste - zabawka dla dużych chłopców! Zdaniem BMW: "Funkcja Smokey Burnout pozwala kierowcy łatwo i prosto palić gumę podczas powolnej jazdy."
Oprócz rewolucji pod maską, zmieniła się również konstrukcja obu aut. Zdaniem BMW, oba modele są lżejsze od poprzedników (w przypadku BMW M4 jest to BMW M3 Coupe) o około 80 kilogramów. Dla przykładu, model BMW M4 Coupe waży 1497 kilogramów. Klienci mogą wybrać zarówno standardową manualną skrzynię biegów o 6 przełożeniach, jak i wspomnianą 7-biegową skrzynię M DCT Drivelogic.
Co ciekawe, osiągi obu aut są praktycznie takie same. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w BMW M3 Sedan i M4 Coupe zajmuje 4,1 sekundy ze skrzynią M DCT, zaś ze skrzynią manualną czas ten wydłuża się do 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna obu modeli została ograniczona do 250 km/h, ale po wykupieniu pakietu M Driver Package prędkość wzrasta do 280 kmh.
Zdaniem producenta oba modele zużyją średnio 8,8 l/100km ze skrzynią manualną lub 8,3 l/100km ze skrzynią M DCT. W standardowym wyposażeniu znajdziemy 18-calowe felgi o szerokości 255 mm z przodu oraz 275 mm z tyłu. W opcji opcji zaś oferowane są 19-calowe alternatywy. Za zatrzymywanie się odpowiada świetny system hamulcowy oparty na carbonowo-ceramicznych tarczach.