BMW K1600 GTL - ekskluzywny krążownik z Niemiec
Motocykle dają masę radości z jazdy, ale nie zapewniają wysokiego komfortu podróżowania, ani nie sprawdzają się na długich trasach. Każdy, kto tak myśli, powinien rzucić okiem na najnowsze BMW K 1600 GTL Exclusive. Motocykl zasługuje na tytuł dwukołowego odpowiednika... BMW serii 7.
Źródłem sił napędowych jest rzędowy, sześciocylindrowy silnik. Czaruje kulturą pracy, sposobem oddawania momentu obrotowego oraz parametrami. Jednostka rozwija 160 KM przy 7750 obr./min oraz 175 Nm przy 5250 obr./min, przy czym ponad 70% momentu obrotowego jest do dyspozycji już przy 1500 obr./min.
Wyposażenie standardowe BMW K 1600 GTL Exclusive obejmuje m.in. centralny zamek, zawieszenie z elektronicznie regulowaną charakterystyką amortyzatorów oraz napięcia wstępnego sprężyn, ABS, kontrolę trakcji, ksenonowe reflektory, diodowe światła do jazdy dziennej oraz system monitorowania ciśnienia w ogumieniu.
Wersja Exclusive otrzymała także kilka nie stosowanych wcześniej rozwiązań - system bezkluczykowego zapłonu, powiększoną kanapę z podgrzewaniem, asystenta ruszania pod wzniesienia oraz antenę zintegrowaną z pokrywą kufra, która nigdy wcześniej nie była oferowana w seryjnie produkowanych motocyklach.
Polskie ceny superturystycznego BMW nie zostały jeszcze ujawnione. W Niemczech za motocykl trzeba zapłacić 29 100 euro.