BMW K1600 GT i K1600 GTL na 2011
BMW wypuści na rynek dwie wersje nowego motocykla turystycznego, wyposażonego w sześciocylindrowy silnik o pojemności 1600 ccm - K1600 GT i K1600 GTL.
<p style="text-align: justify;"><span class="wstepniak"><strong>BMW</strong> wypuści na rynek dwie wersje nowego motocykla turystycznego, wyposażonego w sześciocylindrowy silnik o pojemności 1600 ccm – K1600 GT i K1600 GTL.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><br />
Oba modele <b>K1600 </b>wykorzystywać mają silnik zaprezentowany w <a href="http://www.motogen.pl/aktualnosci/freshair/bmw-motorrad-concept-6,art311.html"><b>Concept 6</b></a> jesienią zeszłego roku. Wedle zapowiedzi niemieckiej firmy, <b><strong>BMW</strong></b> zamierza podbić rynek, tworząc zupełnie nowe standardy jakości wśród <b>motocykli turystycznych</b>. <b>K1600 GT</b> ma być komfortowym <b>motocyklem turystycznym o sportowym zacięciu</b>. Charakteryzować go będzie <b>aktywna pozycja motocyklisty</b>, osiągnięta dzięki ustawionym ergonomicznie podnóżkom, kanapie i kierownicy, zapewniająca komfort na długich dystansach.<b> <strong>BMW</strong> K1600 GTL</b> z kolei skierowany będzie do<b> motocyklistów</b> lubiących długie podróże z pasażerem. Dwupoziomowa kanapa została zaprojektowana specjalnie po to, by zapewniać komfort jazdy obydwu osobom na długich dystansach. Podnóżki kierowcy wysunięto do przodu i obniżono, podobnie jak kierownicę, którą dodatkowo cofnięto. Oba modele otrzymają w standardzie światła <b>xenonowe</b>,<b> podgrzewane manetki i kanapę</b>,<b> tempomat</b> oraz <b>komputer pokładowy z systemem audio</b>. Opcjonalnie<b> <strong>BMW</strong></b> oferować ma do obu modeli <b>K1600</b><b> przystosowujące się reflektory</b> – elektroniczny system, który dostosowuje strumień światła do kąta nachylenia <b>motocykla</b>. Dzięki temu światło generowane przez <b>reflektor </b>obejmuje większy, niż w przypadku standardowych żarówek, obszar i, mimo poruszania się <b>motocykla </b>np. na zakrętach, strumień światła nie odrywa się od ziemi, oświetlając drogę przed <b>jednośladem</b>. Więcej o tej technologii napiszemy dla Was już wkrótce.</p>
<p style="text-align: justify;"><br />
Do tej pory <b><strong>BMW</strong></b> zaprezentowało jedynie szkice obu<b> motocykli</b>. Oficjalne zdjęcia, prezentacje i dokładne informacje zostaną udostępnione już niebawem.</p>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<p style="text-align: justify;"><b>Ogólne dane techniczne <strong>BMW</strong> K1600 GT/GTL</b>:</p>
<ul>
<li>kompaktowy (560 mm szerokości) i lekki (102,6 kg) sześciocylindrowy <b>silnik </b>rzędowy, generujący moc 160 KM przy maksymalnie 7500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 174 Nm przy maksymalnie 5000 obr./min,</li>
<li><b>system ride-by-wire</b> z trzema opcjami ustawienia: Rain, Road i Dynamic,</li>
<li>częściowo zintegrowany <b>ABS</b>,</li>
<li>lekkie <b>zawieszenie </b>zbudowane z użyciem aluminium i magnezu,</li>
<li><b>system kontroli trakcji DTC</b> – opcjonalny,</li>
<li><b>system elektronicznej regulacji zawieszenie ESA II</b> – opcjonalne,</li>
<li><b>Adaptive Headlight</b> – przystosowujące się przednie <b>reflektory</b> w połączeniu ze standardowymi xenonami, zwiększające bezpieczeństwo w nocy – opcjonalne</li>
</ul>
<p style="text-align: justify;"><br />
</p>
Iza Prochal