BMW K 1600 GT najlepszym motocyklem świata
Komfortowe, dopracowane, nowoczesne i wyrafinowane technicznie. Wybór mógł być tylko jeden. BMW K 1600 GT sięgnęło po zaszczytny tytuł Bike of the Year 2011.
Jednoślad został wybrany przez gremium złożone z redaktorów 25 poczytnych magazynów motoryzacyjnych.
Turystyczne BMW z sześciocylindrowym silnikiem przekonało do siebie większą liczbę głosujących niż Ducati Diavel, Aprilia Tuono V4 oraz BMW K 1600 GTL - mutacja Bike of the Year 2011 jeszcze lepiej dostosowana do potrzeb motocyklowych podróżników.
BMW K 1600 GT jest bogato wyposażone, a za sprawą elastycznej jednostki napędowej doskonale sprawdza się podczas turystycznych eskapad. 70 proc. maksymalnego momentu obrotowego jest do dyspozycji prowadzącego od 1500 obr./min! To niebagatelna siła, biorąc pod uwagę, że maksimum wynosi 175 Nm. Masa motocykla przekracza 300 kilogramów, jednak osiągi pozostają pierwszoligowe. Na przyśpieszenie od 0 do 100 km/h K 1600 GT potrzebuje zaledwie 3,2 sekundy. Dla najbardziej wymagających klientów BMW przygotowało długą listę opcji, która obejmuje m.in. zaawansowany system kontroli trakcji, zawieszenie z elektronicznie regulowaną charakterystyką pracy, ksenonowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów.
W polskich salonach cena BMW K 1600 GT z podstawowym wyposażeniem wynosi 84,8 tys. zł.