BMW i8 zadebiutuje we Frankfurcie - konkurent dla 911?
Już w przyszłym miesiącu nowa seria ekologicznych samochodów BMW - "i" - wzbogaci się o nowy model. Na Salonie Samochodowym we Frankfurcie zadebiutuje BMW i8 i zdaniem producenta, może mierzyć się z Porsche 911 jak równy z równym.
BMW i8 plug-in hybrid to nic innego, jak nowe, ekologiczne podejście do samochodów sportowych. Zapewne całe grono zagorzałych ekologów już wkrótce wyjedzie na barykady bawarską nowością w zielonym kolorze. Dość uszczypliwości, przejdźmy do sedna. Jako samochód sportowy, BMW i8 powinien mieć mocny i emocjonujący silnik.
Czy emocjonujący? To już ocenią potencjalni kupcy i testerzy. Wiadomo, że do napędu posłuży 1,5-litrowa trzycylindrowa turbodoładowana jednostka benzynowa o mocy 231 KM przekazywanej na tylną oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej. Przednią oś natomiast napędza silnik elektryczny o mocy około 131 KM, który sterowany jest zintegrowaną dwustopniową skrzynią automatyczną.
Obie jednostki mogą działać niezależnie lub w tamdemie generując wtedy średnią moc na poziomie 361 KM z momentem obrotowym 570 Nm. Jak słusznie zauważył Colin Chapman, sportowy samochód nie musi mieć ogromnej mocy, aby dostarczać dużą dawkę emocji - liczy się również waga. To bardzo słuszna uwaga, z której skorzystali Bawarczycy - nowe BMW i8 waży około 1500 kilogramów.
Jeśli wszystkie parametry przeniesiemy na drogę, BMW i8 będzie w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy osiągając prędkość maksymalną (ograniczoną elektronicznie) 250 km/h. Zdaniem producenta, korzystając ze wszystkich systemów, średnie zużycie paliwa ma wynieść zaledwie 2,5 l/100km według oficjalnego cyklu testowego UE dla samochodów hybrydowych.
A jak Wam podoba się nadchodzące BMW i8? Ciekawostka, rewolucja czy klapa?