BMW i8 Spider Conept - czy tak będzie wyglądał?
Jeszcze nie zdążyliśmy nacieszyć się konceptem modelu i8 Coupe, a BMW już zdążyło zaprezentować wersję bez dachu. Nie wiemy, co prawda czy submarka „i” kiedykolwiek wejdzie do produkcji, ale nie przeszkadza to nam w opisaniu tego auta. Być może za kilka lat BMW zawalczy na rynku hybrydowych supersamochodów.
Jeśli model i8 Coupe kiedykolwiek trafi do produkcji, a BMW bardzo twardo twierdzi, że jest to kwestia czasu, z pewnością zobaczymy również wersję Spider bez dachu. Auto w tym wariancie zostanie oficjalnie zaprezentowane na Salonie Samochodowym w Pekinie na początku kwietnia tego roku.
O ile model bez dachu będzie oczywiście bazował na wersji coupe pod względem architektury platformy oraz jednostki hybrydowej plug-in, to już rozstaw osi oraz ogólna długość modelu nieco się zmniejszy. Oprócz tego zmiany obejmą drzwi, które uniosą się w stylu McLarena, nowe materiały i kolory wewnątrz, a także przeprojektowany tył z przezroczystą pokrywą silnika.
Niestety BMW na razie nie zdradza tajemnicy związanej z dachem – nie wiemy więc czy auto będzie wyposażone w miękki składany dach czy zdejmowany hard top. Podobnie jak model i8 Coupe, tak samo wersja Spider bazuje na lekkiej konstrukcji przestrzennej wykonanej ze wzmocnionego włókna węglowego i plastiku. Z podobnego materiału wykonano również panele zewnętrzne.
Napęd modelu i8 obejmuje kombinację dwóch różnych źródeł mocy. Podstawę stanowi 1,5-litrowy, turbodoładowany silnik trzycylindrowy produkujący aż 220 KM oraz 300 Nm momentu obrotowego. Jednostka została umieszczona za fotelami kierowcy i pasażera i za pomocą skrzyni biegów z układem dwusprzęgłowym przenosi napęd na tylne koła.
Przednie koła napędzane są natomiast przez silnik elektryczny, który generuje129 KM. Co ciekawe, oba silniki mogą działać niezależnie lub w tandemie generując moc 349 KM i moment obrotowy na poziomie 550 Nm. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie około 5 sekund, zaś prędkość maksymalna to 250 km/h. Zdaniem producenta, zużycie paliwa nie powinno przekroczyć 3 l/100km w cyklu europejskim.