BMW i8 Roadster bez tajemnic
Na ten model bawarskiej marki czekaliśmy już od pewnego czasu, choć BMW niemal do samego końca nie ujawniała żadnych szczegółów na temat trzeciego członka rodziny BMW i. W końcu jest - po trzech latach od premiery wersji z zamkniętym dachem. Na wystawie w Los Angeles bawarski koncern zaprezentował BMW i8 Roadstera.
BMW i8 Roadster to dwumiejscowy model, który niemal niczym nie różni się od sportowych aut, dla których liczą się przede wszystkim możliwość bezkompromisowej jazdy, osiągi, a w tym przypadku również frajda z jazdy z otwartym dachem.
Jedyną różnicą jest zastosowany w tym aucie napęd. Podobnie jak w przypadku wariantu coupe, również roadster jest hybrydą typu plug-in. Zastosowany jednak w tym modelu napęd BMW eDrive zapewnia większy zasięg i częstsze wykorzystywanie trybu eletrycznego.
Pod względem stylistycznym większego zaskoczenia nie ma. BMW i8 Roadster jest dość wierną kopią swojego starszego o 3 lata kuzyna. Naturalnie obie wersje różnią się górną częścią nadwozia. W roadsterze pojawił się brezentowy dach, który można chować w specjalnej przegrodzie wydzielonej w miejscu, w którym w wersji coupe znajdowały się dwa tylne fotele. Materiałowy dach sprawił przy okazji, że obniżony został środek ciężkości elektrycznego roadstera, co powinno przełożyć się na nieco inne zachowanie auta na drodze. Aby podczas jazdy z zamkniętym dachem w kabinie panował względny spokój, zastosowano specjalną warstwę wygłuszającą. Proceder składania i rozkładania dachu trwa 15 sekund. Jest to możliwe także podczas jazdy z prędkością do 50 km/h.
W modelu tym zastosowano dodatkowe wzmocnienia karoserii o lekkiej konstrukcji, ramę przedniej szyby z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym. W efekcie masa i8 Roadstera jest o ok. 60 kg niższa niż i8 Coupe. Nie zabrakło również charakterystycznego elementu, jakim są unoszone do góry drzwi.
Zmianom uległ także napęd hybrydowy plug-in BMW eDrive. Pojemność ogniw akumulatora litowo-jonowego zwiększona została z 20 do 34 Ah, co przekłada się na wzrost pojemności energetycznej brutto z 7,1 do 11,6 kWh. Moc silnika elektrycznego zwiększono o 12 KM, co daje łącznie 143 KM. Dzięki zmianom możliwa będzie jazda na samym silniku elektrycznym z prędkością do 105 km/h (wcześniej 70 km/h). Z włączonym przyciskiem eDrive możliwa będzie jazda na samym silniku elektrycznym z prędkością nawet do 120 km/h. Zasięg w trybie elektryczny wynosi 53 km, a w przypadku i8 Coupe 55 km.
Trzycylindrowy silnik benzynowy oferuje taką samą moc 231 KM. Zoptymalizowano jednak go pod kątem akustyki oraz emisji spalin dzięki zastosowaniu filtra cząstek stałych. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 2,1 l/100 km (BMW i8 Roadster) bądź 1,9 l/100 km (BMW i8 Coupe).
W standardzie nowego modelu BMW znajdą się system dynamicznej kontroli amortyzatorów oraz 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. Ponadto na liście wyposażenia znajdziemy m.in. nawigację Professional, kluczyk BMW z wyświetlaczem, system asystujący kierowcy, Surround View i kabel do ładowania Mode 2. Za dopłatą zaś będzie można wybrać m.in. wyświetlacz BMW Head-Up ze wskazaniami specyficznymi dla danego modelu, nieoślepiające światła laserowe z funkcją BMW Selective Beam i dźwiękowe ostrzeganie pieszych.
Debiut rynkowy BMW i8 Roadstera przewidziano na maj przyszłego roku.