BMW i8 - oficjalna prezentacja na salonie IAA
Po dość długiej historii związanej z modelem koncepcyjnym oraz licznymi zapowiedziami i plotkami, BMW postanowiło uciąć wszelkie spekulacje. Na 65. Salonie Samochodowym we Frankfurcie Bawarczycy zaprezentowali kolejny model z nowej Serii I. Sprawdźmy, czym charakteryzuje się BMW i8.
Przypomnijmy, że do napędu BMW i8 służy 1,5-litrowa jednostka trzycylindrowa generująca 231 KM, która napędza tylną oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej. Przednią oś natomiast napędza silnik elektryczny generujący równowartość 131 KM. Wszystkim steruje dwustopniowa skrzynia automatyczna. Oba systemy mogą działać niezależnie lub w tandemie generując moc maksymalną około 361 KM oraz moment obrotowy na poziomie 570 Nm.
W kuluarach mówi się, że BMW i8 ma ambicje, by konkurować z nadchodzącą Hondą NSX, która również wyposażona będzie w napęd hybrydowy. Prezentowany model uzbrojono w paczkę baterii, które można ładować za pomocą tradycyjnej sieci domowej. Maksymalny zasięg na energii elektrycznej to 35 km, natomiast zasięg maksymalny całego układu to 500 km. Co prawda autem nie pojedziemy w daleką podróż, ale z pewnością będzie ona pełna wrażeń.
Jeśli zaś chodzi o osiągi, sprint do setki zajmuje 4,5 sekundy, natomiast prędkość maksymalna to 250 km/h. Według deklaracji producenta, zużycie paliwa wynosi zaledwie 2,5 l/100km. Na nowych zdjęciach wyraźnie widać stylistykę oraz szczegóły modelu, który na brak zagięć, przetłoczeń i załamań nie może narzekać. Co prawda ostateczna wersja różni się od koncepcyjnej, ale i tak producent wykazał się sporą odwagą i zaciętością w walce z działem księgowości - BMW i8 prezentuje się naprawdę bardzo ciekawie.