BMW i4 potwierdzone, ale następne będzie iX3
Do 2025 r. BMW chce mieć w swojej ofercie aż 25 aut z napędem elektrycznym. Jednym z nich będzie potwierdzony właśnie sedan i4, ale najwcześniej pojawią się iX3 oraz elektryczne Mini. Co jednak ciekawe, BMW zamierza przyspieszyć z produkcją modeli z elektrycznym napędem dopiero wraz z nastaniem ich nowej generacji.
Pierwsze elektryczne BMW, czyli i3, zadebiutowało na rynku w 2013 r. Od tego czasu Bawarczycy pracują nad kolejnymi generacjami baterii, oprogramowania czy silników elektrycznych, które mają sprawić, że kolejne elektryczne modele będą jak najbardziej doskonałe. W międzyczasie na rynku pojawiło się i8, jest to jednak hybryda. Następnym w pełni elektrycznym modelem koncernu będzie Mini, a marki kompaktowy SUV X3. Rozpoczęcie produkcji elektrycznego Mini ma nastąpić już w przyszłym roku, a iX3 w 2020 r., być może jednak w kwietniu na wystawie w Pekinie zobaczymy zapowiedź tego modelu.
Jak na razie BMW nie zdradziło zbyt wielu szczegółów na temat iX3. Wiadomo, że pod względem technologicznym będzie bazował na obecnej odmianie X3 (G01), ale Bawarczycy zapowiadają, że będzie więcej różnic niż podobieństw.
Łącznie w 2025 r. BMW będzie miało w swoim portfolio 25 zelektryfikowanych modeli, z czego 12 będzie w pełni elektrycznymi autami. Co jednak ciekawe, Niemcy wstrzymują się póki co z bardziej masową produkcją elektrycznych modeli. Czas na rewolucję przyjdzie, jak zapewnia Harald Krueger (CEO BMW), w przyszłej dekadzie. Powód jest prozaiczny. Otóż zdaniem szefa niemieckiej marki, obecna generacja elektrycznych modeli nie zapewnia odpowiedniego poziomu zysków. Dopiero będąca w fazie prac piąta generacja elektrycznych modeli będzie bardziej konkurencyjna cenowo. Wg Kruegera następna generacja modeli EV będzie tańsza od obecnej o "dwucyfrową wartość wyrażoną procentowo".
BMW przygotowało się do szerszej ekspansji w segmencie modeli EV, opatentowując nazwy od i1 do i9 oraz od iX1 do iX9. Które z nich trafią do seryjnej produkcji? Zapewne będziemy dowiadywać się sukcesywnie.
Napewno jednym z następnych będzie średniej wielkości sedan i4, który będzie rywalizował na rynku m.in. z Teslą Modelem S. Krueger potwierdził już plany wprowadzenia takiego modelu na rynek, jednak póki co nie znamy żadnych szczegółów na jego temat, ani dokładnej daty jego premiery rynkowej. Zapowiedzią tego modelu był zaprezentowany w minionym roku prototypowy iVision Dynamics.