BMW i3 oficjalnie zaprezentowane - dla indywidualistów
Chciałoby się dodać: "...dla bogatych indywidualistów", gdyż za nowość trzeba będzie zapłacić co najmniej 34 950 euro za podstawowy model. Nie jest to jednak ostateczny cennik. Sprawdźmy co oferuje BMW i3 i ile trzeba za niego zapłacić.
Pierwsze informacje na temat BMW i3 pojawiły się dwa lata temu - wtedy poznaliśmy ogólny zarys modelu, pomysł, pierwsze dane techniczne etc. Po jakimś czasie do sieci trafiły zdjęcia modelu koncepcyjnego, który spotkał się z bardzo mieszanymi opiniami - mimo wszystko auto przedstawiało się ciekawie i nietypowo.
Oczywiście po przejściu przez ręce księgowych BMW i3 zeszło na ziemię, zaś stylistyka mocno ucierpiała, czego dowodem są liczne opinie fanów motoryzacji. Całości nie pomagają ceny, które jak na auto tych gabarytów są delikatnie mówiąc, mało atrakcyjne, ale jeśli chodzi o samochody elektryczne, zdążyliśmy się do tego przyzwyczaić.
W pierwszej kolejności nowość trafi na rynek niemiecki w cenie startującej od poziomu 34 950 euro za wersję elektryczną. Wariant BMW i3 z dodatkowym silnikiem zwiększającym zasięg kosztuje 39 450 euro. A jak prezentują się parametry i osiągi auta? Teoretycznie, nie ma na co narzekać.
Przyspieszenie od 0 do 60 km/h zajmuje 3,7 sekundy, zaś sprint do 100 km/h trwa 7,2 sekundy - takiego czasu nie powstydziłby się nawet hot-hatch. Oczywiście BMW i3 ma ograniczoną prędkość maksymalną - przyspieszanie kończy się przy 150 km/h. Takie osiągi są zasługą między innymi masy, która została ograniczona do 1195 kilogramów.
Warto również wspomnieć o jednostce napędowej, która generuje równowartość około 168 KM i dość niski (w porównaniu do konkurencji) moment obrotowy na poziomie 250 Nm. A jak Wam podoba się nowe BMW i3? Zdążyliście się przyzwyczaić do stylistyki, czy nigdy jej nie zaakceptujecie?