BMW Alpina B7 - więcej mocy i 8-biegowy automat
Miłośnicy bawarskiej marki z pewnością kojarzą wspaniałe odmiany sygnowane przez Alpinę. Auta z charakterystycznymi felgami w ciemnoniebieskim kolorze to prawdziwa rzadkość na drogach, dlatego też miło popatrzeć przynajmniej na zdjęcia tych aut. Oto kolejny przedstawiciel tej rodziny - Alpina B7.
Auto bazuje oczywiście na BMW serii 7, ale Alpina postanowiła zmienić dość sporo. Auto będzie dostępne w ofercie firmy zarówno w wersji standardowej, jak i przedłużonej, oraz w wariancie z napędem na tylną oś lub na wszystkie koła. Pod maskę trafi również nieco zmieniona jednostka napędowa.
Będzie to zmodyfikowany podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 4,4-litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który dostał dodatkowe 40 KM mocy. Teraz na koła przenoszona jest moc aż 540 KM Oprócz tego Alpina postanowiła zmienić skrzynię biegów - auto posiada teraz 8-biegową przekładnię automatyczną.
Prędkość maksymalna auta wzrosła z 282 km/h do 312 km/h w przypadku samochodu z napędem na tylną oś. Auto z napędem na wszystkie koła jest odrobinę wolniejsze. Polepszyło się również przyspieszenie, ale różnica opiewa na drobne części sekundy. Auto otrzymało również szereg zmian aerodynamicznych i stylistycznych, choć z radykalną rewolucją nie mamy do czynienia.
Znajdziemy również nowe światła ksenonowe i LED kilka listew i chromowanych wstawek, choć wisienką na torcie są na pewno 20-calowe obręcze Alpina oraz nadwozie wykończone kolorem Alpina Blue. Ceny? Standardowa wersja z napędem na tylną oś kosztuje 130 600 dolarów, z napędem xDrive 131 500 dolarów, zaś za przedłużoną wersję trzeba odpowiednio 134 500 dolarów. A jak Wam podoba się wersja Alpina?