BMW ActiveE debiutuje na salonie genewskim
Nieco ponad rok po zaprezentowaniu modelu Concept ActiveE na salonie w Detroit, BMW pokazało jego seryjną wersję podczas trwających od 1 marca targów motoryzacyjnych w Genewie.
Nowe BMW skonstruowane zostało w oparciu o serię 1 w wersji nadwoziowej coupe. Na jej tle, auto wyróżnia się z zewnątrz unikalną kolorystyką z lakierem Alpine White, inaczej wyprofilowaną maską oraz zmienionymi felgami aluminiowymi o średnicy 16 cali, które zostały wyposażone w opony o niskim oporze toczenia.
Wnętrze ActiveE ma do zaoferowania cztery miejsca siedzące pokryte tapicerką skórzaną Dakota, zmodyfikowany zestaw wskaźników eDrive (pokazujący m.in. stan naładowania baterii), a także system MyRemote umożliwiający sterowanie niektórymi funkcjami pojazdu za pomocą telefonu komórkowego. Ze względu na zmodernizowany układ napędowy, pojemność bagażnika zmalała z 283 do 198 litrów.
Jeśli już o układzie napędowym mowa, sercem ekologicznego modelu BMW jest silnik elektryczny generujący 170 KM oraz 250 Nm. Pozwala on przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 9 sekund i rozpędzić się do ograniczonych elektronicznie 145 km/h.
Zainstalowana bateria litowo-jonowa, o pojemności 32 kWh, umożliwia przejechanie 160 km bez ładowania. Samo ładowanie może odbywać się poprzez podłączenie auta do zwykłego gniazdka domowego (wtedy pełne ładowanie trwa 16-20 godzin) lub specjalnej ładowarki (wspomniany czas zmniejsza się do 4 godzin).
Z fabryki BMW w Lipsku wyjedzie 1000 egzemplarzy elektrycznej serii 1, które będzie można wynająć w wybranych miastach Europy, USA i Chin.