BMW Active Tourer - kolejne informacje przed premierą
Problem w tym, że nie jest znana dokładna data premiery. Tak czy inaczej w sieci pojawiły się kolejne informacje na temat modelu BMW Active Tourer, który oferuje mnóstwo ciekawych rozwiązań.
BMW Active Tourer, podobnie jak do niedawna i3 był traktowany jedynie jako ciekawostka. W momencie, gdy i3 jest na ostatniej prostej przed premierą, obserwatorzy zaczęli coraz baczniej przyglądać się modelowi Active Tourer, który prawdopodobnie zadebiutuje w ostatecznej wersji jeszcze w tym roku.
Warto również wspomnieć o tym, że platforma na której powstał nasz główny bohater już wkrótce wskoczy do MINI kolejnej generacji (2014). Kolejnym przełomem jest przede wszystkim zrezygnowanie z tradycyjnego już napędu na tylną oś na rzecz przednionapędowego rozwiązania z dołączanym tylnym napędem - tak jest przynajmniej w wersji koncepcyjnej.
Nowe BMW Active Tourer mierzy 4350 mm długości, 1834 mm szerokości oraz 1560 mm wysokości. Auto ma relatywnie duży rozstaw osi wynoszący 2670 mm. Dla porównania, konkurent Mercedes Klasy B mierzy 4359 mm długości, 1786 mm szerokości oraz 1557 mm wysokości. A co o swoim dziele mówi sam bawarski producent?
"Model skierowany jest do ludzi, którzy szukają auta typu premium, które zapewni im wysoki poziom komfortu, wyższą pozycję za kierownicą oraz dużą ilość miejsca." Poza tym: "Auto będzie atrakcyjne dla rodzin, które przywiązują uwagę do funkcjonalności i wszechstronności, jak również do stylu i komfortu."
Pod maską wersji koncepcyjnej pracuje hybryda plug-in z nową, opisywaną już dziś jednostką trzycylindrową o pojemności 1,5-litra. Napęd przekazywany jest na przednią oś, zaś silnik elektryczny napędza tylne koła. BMW twierdzi, że moc całego zestawu wynosi około 190 KM i pozwala na rozpędzanie od 0 do 100 km/h w czasie nieco poniżej 8 sekund. Prędkość maksymalna auta wynosi około 200 km/h. Średnie zużycie paliwa zdaniem producenta to 2,5 l/100km przy emisji CO2 do atmosfery na poziomie 60 g/km.
A jak Wam podoba się BMW Active Tourer?