BMW Active Tourer Concept oficjalnie pokazany
Czy tak będzie wyglądało nowe BMW Serii 1 z napędem na przednią oś? Wszystko wskazuje na to, że tak. Oto potencjalny konkurent dla nowego Mercedesa Klasy B. Sprawdźmy, co oferuje, prawdę mówiąc rewolucyjne BMW Active Tourer Concept.
Auto zostanie zaprezentowane już na Salonie Samochodowym w Paryżu i owszem, najprawdopodobniej w mniej więcej takiej wersji wkrótce trafi do produkcji. Wersja produkcyjna zapewne dostanie nieco inną nazwę niż BMW Active Tourer Concept. Prawdopodobnie będzie to po prostu BMW Serii 1 z przydomkiem Gran Turismo zarezerwowanym dla praktycznych wersji bawarskich modeli.
Zapewne najciekawszym elementem nowego BMW nie jest nazwa, a fakt, że platforma na której powstał już wkrótce wskoczy do MINI kolejnej generacji (2014). Kolejnym przełomem jest przede wszystkim zrezygnowanie z tradycyjnego już napędu na tylną oś na rzecz przednionapędowego rozwiązania.
Auto będzie dostępne w sprzedaży zapewne już w przyszłym roku. Nowe BMW Active Tourer Concept mierzy 4350 mm długości, 1834 mm szerokości oraz 1560 mm wysokości. Auto ma relatywnie duży rozstaw osi wynoszący 2670 mm. Dla porównania, konkurent Mercedes Klasy B mierzy 4359 mm długości, 1786 mm szerokości oraz 1557 mm wysokości.
Jak donosi BMW: "Model skierowany jest do ludzi, którzy szukają auta typu premium, które zapewni im wysoki poziom komfortu, wyższą pozycję za kierownicą oraz dużą ilość miejsca." Poza tym: "Auto będzie atrakcyjne dla rodzin, które przywiązują uwagę do funkcjonalności i wszechstronności, jak również do stylu i komfortu."
O ile zewnętrznie auto niewiele się zmieni w porównaniu do wersji produkcyjnej - z pewnością nie będzie oferowane z 20-calowymi felgami i kilkoma dodatkami - to już wewnątrz z pewnością zniknie wiele ciekawych atrakcji. Owszem, projekt koncepcyjny wygląda rewelacyjnie, ale w wersji produkcyjnej zapewne pojawi się dużo bardziej stonowane auto.
Do ciekawych dodatków należy przede wszystkim duży, panoramiczny dach oraz funkcjonalność przestrzeni bagażowej dzięki tylnej kanapie dzielonej w proporcjach 40/20/40. Pod maską wersji koncepcyjnej pracuje hybryda plug-in z nową, opisywaną już dziś jednostką trzycylindrową o pojemności 1,5-litra. Napęd przekazywany jest na przednią oś, zaś silnik elektryczny napędza tylne koła.
BMW twierdzi, że moc całego zestawu wynosi około 190 KM i pozwala na rozpędzanie od 0 do 100 km/h w czasie nieco poniżej 8 sekund. Prędkość maksymalna auta wynosi około 200 km/h. Średnie zużycie paliwa zdaniem producenta to 2,5 l/100km przy emisji CO2 do atmosfery na poziomie 60 g/km.
Jak donosi serwis Carscoop, na samym silniku elektrycznym auto jest w stanie przejechać około 30 kilometrów. Nowe BMW Serii 1 GT zostanie pokazane na Salonie Samochodowym w Paryżu, zaś produkcja modelu przewidziana jest na 2013 rok.