BMW 3 GT przechodzi facelifting
Trzy lata po premierze tego wariantu nadwoziowego serii 3 BMW postanowiło przeprowadzić jego pierwszą znaczącą modyfikację. Poliftingowa wersja tego bawarskiego Gran Turismo pojawi się w sprzedaży latem br.
W sporym uproszczeniu można przyjąć, iż wersja Gran Turismo jest po prostu odmianą hatchback BMW serii 3. W stosunku do podstawowej odmiany modelu jest jego większą (dłuższą o 200 mm), a przez to bardziej funkcjonalną odmianą (wymiary wersji pliftingowej nie uległy zmianie). Większą przestronność w kabinie docenią przede wszystkim pasażerowie tylnych siedzeń, gdzie dzięki dłuższemu o 110 mm rozstawowi osi mają oni porównywalną do większych limuzyn ilość miejsca na nogi, zaś kierowca i przedni pasażer mają o 59 mm wyższą pozycję. Z kolei pojemność bagażnika, wynosząca 520 litrów, jest większa niż w serii 3 kombi (490 l).
Wracając już do samego faceliftingu, wersja po modernizacji będzie się wyróżniać zmienionymi zderzakami, zarówno z przodu, jak i z tyłu, a także nowymi LED-owymi światłami, w tym światłami przeciwmgielnymi. W standardzie odmiana Gran Turismo będzie się poruszać na 18-calowych felgach, choć istnieje możliwość wyboru kół o rozmiar większych.
Wewnątrz pojawiły się nowe materiały wykończeniowe, które powinny dawać jeszcze większe poczucie luksusu. W zależności od wersji na desce rozdzielczej oraz środkowej konsoli znajdziemy wstawki wykonane z chromu bądź drewna, naturalnie nie zabraknie wysokiej klasy skóry. Pojawiła się także nowa kolorystyka wnętrza.
W serii 3 GT pojawi się nowa generacja systemu BMW Navigation Professional z nowym, czytelniejszym interfejsem, dzięki któremu obsługa całego systemu stanie się bardziej intuicyjna.
Jeśli chodzi o dostępne wersje silnikowe, to nabywca odświeżonej "trójki" GT będzie miał do wyboru trzy silniki benzynowe o mocy od 184 do 326 KM oraz pięć wysokoprężnych o mocy od 150 do 313 KM. Wszystkie 4- i 6-cylindrowe jednostki benzynowe oraz czterocylindrowe diesle są przedstawicielami nowej rodziny silników Efficient Dynamics z technologią BMW TwinPower Turbo. Inżynierom BMW udało się zredukować spalanie, a przy tym emisję CO2 od 4,5 do prawie 14 procent. W zależności od silnika, do wyboru będą warianty tylnonapędowe oraz z napędem na obie osie. Oczywiście wybór będzie również w kwestii przekładni. Tu nabywca będzie mógł się zdecydować bądź na skrzynię manualną, bądź automatyczną Steptronic. W sumie do wyboru będzie 18 różnych wersji napędowych.
BMW seria 3 GT oferowana będzie w trzech poziomach wyposażenia - Sport Line, Luxury Line oraz M Sport, przy czym wszystkie będą oferować bogate wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa oraz komfortu jazdy.
Odświeżona seria 3 Gran Turismo w sprzedaży na pierwszych europejskich rynkach pojawi się już latem.