BMW 225xe - przyspieszenie GTI i 2 litry na setkę?
Jedną z premier BMW na frankfurckim parkiecie jest hybrydowa wersja nowego 225xe. Rodzinna bawarka trafi do europejskich salonów jeszcze w tym roku.
BMW Serii 2 Active Tourer jest dla producenta z Monachium całkowitym zerwaniem z tradycją i z tym, za co większość kierowców BMW kochała tę markę.
Rodzinne MPV, które pod względem stylistycznym przypomina Hyundaia, dodatkowo wyposażone w napęd na przednią oś. Teraz do gamy modelowej Serii 2 Active Tourer dołącza odmiana oznaczona jako 225xe.
Hybrydowy minivan zadebiutował na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Podstawową jednostką napędową tego auta jest trzycylindrowy, benzynowy silnik o pojemności 1,5 l wyposażony w technologię turbodoładowania TwnPower Turbo.
Silnik napędza przednią oś z mocą 136 KM oraz 220 Nm momentu obrotowego. Dodatkowo z tyłu Serii 2 zainstalowano jednostkę elektryczną, która z kolei przekazuje na tylną oś 88 KM i 165 Nm.
Łączna moc całego zespołu napędowego wynosi 224 KM i 385 Nm, a dzięki takiemu umiejscowieniu silników 225xe, jak sama nazwa wskazuje, jest wyposażone w napęd na cztery koła.
W efekcie BMW stworzyło rodzinnego minivana, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 s i rozpędza się do 202 km/h. Sprint do pierwszej setki porównywalny jest więc do osiągów hot hatchy.
Niemcy twierdzą, że podczas spokojnej jazdy auto potrzebuje między 2,0, a 2,1 l paliwa na 100 km emitując od 46 do 49 g CO2 na każdy przejechany kilometr. W razie potrzeby litowo-jonowe baterie mogą dostarczyć moc wystarczającą do pokonania 41 km z prędkością do 125 km/h wyłącznie w trybie elektrycznym.
Nowe BMW Serii 2 Active Tourer 225xe trafi do salonów jeszcze w tym roku, a u naszych zachodnich sąsiadów ceny będą zaczynały się od 37 800 euro.