Bliżej do Isetty
BMW zawiązało spółkę z SGL Group, ekspertem od kompozytów i włókien węglowych, z których ma powstać nadwozie nowego miejskiego malucha.
O pojawieniu się takiego auta w 2012 słychać co jakiś czas. Prawdopodobnie może wrócić wraz z nią marka Isetta, zaskakująca kiedyś w swoim mikrusie nietypowym rozwiązaniem drzwi, które otwierały się do przodu wraz z kierownicą.
Wprowadzenie nowego samochodu w 2012 roku to bardzo krótki termin. Pojawiają się więc także informacje o rozmowach BMW z Toyotą na temat możliwości wykorzystania platformy iQ, co znacznie skróciłoby czas konstruowania bawarskiego supermini.
Dla BMW włókna węglowe nie są nowością. Firma stosuje je na szeroką skalę w wyczynowych samochodach sportowych, ale joint venture z SGL Group ma pomów w obniżeniu kosztów i utrzymaniu ich na poziomie umożliwiającym masową produkcję.
(mysz), źródło: Motorauthority