Bentley Continental GTC Speed - oficjalne parametry modelu
Pod koniec zeszłego roku pokazywaliśmy Wam pierwsze oficjalne fotografie najnowszego Bentleya Continentala GTC Speed. Teraz brytyjski producent pochwalił się parametrami modelu i oficjalnie potwierdził jednostkę napędową. Sprawdźmy, co oferuje najszybszy, czteromiejscowy kabriolet.
Nie jest wielkim zaskoczeniem fakt, że nowy Bentley Continental GTC Speed dzieli parametry z zakrytym bratem - GT Speed. Pod maską wylądował podwójnie doładowany 6,0-litrowy potwór W12 o mocy 625 KM z momentem obrotowym na poziomie 800 Nm w zakresie 2000-5000 obr./min. A jak jeździ to auto?
Wygląd może nie jest zwiewny i zgrabny, ale przyspieszenie wbija w fotel - od 0 do 100 km/h Bentley Continental GTC Speed przyspiesza w czasie 4,4 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 325 km/h. W porównaniu do modelu z nadwoziem coupe, różnice są zaskakująco niewielkie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 0,1 sekundy dłużej, zaś prędkość maksymalna jest niższa o drobne 5 km/h.
Podobnie jak wersja coupe, GTC Speed wyposażono w 8-biegową skrzynię automatyczną ZF Quickshift, która kieruje moc na wszystkie koła w stosunku 40/60 przód/tył. Oczywiście zmodyfikowano zawieszenie aby prowadzenie było pewniejsze i dostarczało więcej emocji niż w "zwykłej" wersji GTC.
Nadwozie też zostało zmodyfikowane, choć nie są to krzykliwe zmiany. Zastosowano ciemny chrom na grillu oraz kilku wstawkach w przedniej części, zaś nowe, 21-calowe felgi mogą być polakierowane na srebrno lub grafitowo. Z tyłu mamy dwie spłaszczone końcówki układu wydechowego, zaś za hamowanie odpowiadają nawiercane, węglowe tarcze o średnicy 420 mm z przodu oraz 365 mm z tyłu.