Bentley Continental GT3 debiutuje na Goodwood
W zeszłym roku na Salonie Samochodowym w Paryżu zadebiutowała koncepcyjna wersja tego modelu, a teraz na GoodWood Festival of Speed producent pokazał ostateczny model. Poznajmy go bliżej - oto Bentley Continental GT3.
Zacznijmy od tego, co najważniejsze (i najlepiej brzmiące - video poniżej), czyli jednostki napędowej. Bentley Continental GT3 napędzany jest przez mocno zmodyfikowany 4,0-litrowy podwójnie doładowany silnik V8 o mocy 600 KM, która jest zgodna z restrykcjami FIA. Napęd kierowany jest naturalnie na tylną oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni sekwencyjnej Xtrac.
Bentley Continental GT3 posiada zawieszenie z dwoma wahaczami zarówno z przodu, jak i z tyłu z amortyzatorami wyczynowymi o czterech stopniach regulacji. Układ kierowniczy posiada hydrauliczno-elektryczne wspomaganie, zaś układ hamulcowy oparty jest na wentylowanych i nawiercanych tarczach hamulcowych z sześciotłoczkowymi zaciskami z przodu oraz czterotłoczkowymi z tyłu.
Wyścigowa wersja Continentala GT waży niespełna 1300 kilogramów. Dla porównania, konwencjonalna wersja modelu waży 1000 kilogramów więcej! Wizualnie auto oczywiście mocno odbiega od standardów - ogromne spojlery, dyfuzory, liczne wstawki aerodynamiczne, lotki, wloty powietrza etc. Całości dopełniają felgi OZ Racing w rozmiarze 18 x 13 cali. Auto ma długość 4950 mm, szerokość 2030 mm zaś wysokość to zaledwie 1350 mm.