Beetle po wizycie u fryzjera - E-Bugster Concept
Jak pamięta z pewnością wielu z Was, w 2005 roku podczas targów North American International Auto Show, Volkswagen pokazał prototyp Ragster oparty na modelu New Beetle. Wspominamy o nim, bo teraz Niemcy postanowili zaserwować nam jego następcę.
E-Bugstera, bo o nim mowa, łączy z poprzednikiem kilka faktów - również on zadebiutował na salonie NAIAS (z tą różnicą, że na edycji 2012), również on został zbudowany na bazie Garbusa (z tym, że na najnowszym modelu) i również on wyróżnia się mocno obniżonym dachem (dokładnie o 7,4 cm w stosunku do fabrycznego Beetle'a).
Różnice między Ragsterem a E-Bugsterem łatwo zauważyć porównując dane techniczne prototypowych Volkswagenów - w tym nowym zdecydowano zastosować się zastosować napęd nie emitujący do atmosfery szkodliwych substancji.
Dokładnie rzecz biorąc, auto wyposażono w silnik elektryczny rozwijający 114 KM i 270 Nm oraz baterię litowo-jonową wystarczającą do przejechania niecałych 160 km. Akumulator waży 315 kg, a jego naładowanie w 80 % trwa 30 minut przy użyciu szybkiej ładowarki.