Będzie flagowe kombi Volkswagena, czyli Arteon Shooting Brake na horyzoncie
Władze Volkswagena potwierdziły, że dały zielone światło flagowemu modelowi niemieckiej marki w odmianie kombi. Wraz z tym modelem na rynek powrócić ma jednostka VR6, która ma zapewnić autu godne osiągi. Nie znamy dokładnej daty premiery tej wersji nadwoziowej Arteona, ale wg zagranicznych mediów mogłoby to nastąpić już w przyszłym roku.
Volkswagen Arteon po raz pierwszy został zaprezentowany szerokiej publiczności niemal dokładnie rok temu, przy okazji wystawy samochodowej w Genewie. Już wówczas mówiło się, że pokazana wtedy wersja nadwoziowa nie będzie jedyną w ofercie tego modelu. Jednak do teraz władze Volkswagena milczały twardo w tym temacie. Dziś już wiemy, że czekają nas zmiany w ofercie flagowego modelu Volkswagena. Herbert Diess, szef najpopularniejszej na Starym Kontynencie marki samochodowej, potwierdził bowiem, że władze koncernu dały zielone światło temu modelowi w odmianie Shooting Brake.
Shooting Brake oznaczać będzie, ni mniej, ni więcej, tylko wariant kombi, który może wyróżniać się bardziej sportową charakterystyką. Z pewnością przednia część auta pozostanie identyczna jak w bazowej odmianie, zmiany będą widoczne mniej więcej od połowy nadwozia.
Dziś jednak za wcześnie, by mówić o konkretach czy też o stylistyce nowej wersji nadwoziowej Arteona. Nie wiemy nawet, kiedy model ten trafi do sprzedaży. W jego kontekście pojawia się wprawdzie 2019 r., ale nie mamy pewności, czy ta data oznacza już pojawienie się w sprzedaży, czy może też dopiero prezentację modelu na którejś z wystaw samochodowych.
Arteon Shooting Brake z pewnością powstanie na bazie płyty podłogowej MQB. To jeden z niewielu pewników, jeśli chodzi o szczegóły techniczne tego modelu. Ciekawostką jest natomiast informacja, że wraz z jego pojawieniem się do oferty Arteona miałby dołączyć silnik VR6, który byłby dostępny w wersji Arteon R (czy również w takiej odmianie byłby oferowany Shooting Brake - tego dziś nie wiemy), ale również w Golfie VIII R. Gdyby tak się faktycznie stało, Arteon byłby pierwszym europejskim modelem w gamie Volkswagena zbudowanym na platformie MQB z 6-cylindrowym silnikiem.