Bazowy Caterham z motocyklowym silnikiem Suzuki
Filozofia modelu Caterham 7 jest prosta - zadowolić swojego kierowcę. Nie ma znaczenia, czy jest to topowa i najmocniejsza wersja, czy też podstawowy i teoretycznie niedrogi model. Tym razem producent postanowił zaprezentować podstawową wersję z teoretycznie słabym silnikiem.
Pod maską zagości jednostka o pojemności 0,66-litra. Na pierwszy rzut oka laik, który nie zna się na motoryzacji uśmiechnie się z politowaniem i stwierdzi, że będzie to słabe "toczydełko". Nic bardziej mylnego. Obecnie oferowany model bazowy to Caterham 7 Roadsport z silnikiem 1,6-litra o mocy 125 KM, ale już wkrótce pojawi się nowy model z o wiele mniejszą jednostką.
Już jesienią do oferty wskoczy kolejny Caterham z nieco słabszym silnikiem - będzie to najmniejsza i najbardziej oszczędna jednostka, która kiedykolwiek pojawiła się w tym aucie. Chodzi o trzycylindrowy silnik motocyklowy o pojemności 660cc pochodzący z Suzuki, który do tej pory pojawiał się pod maską wielu tzw. Kei Carów w Japonii.
Czy taki układ napędowy sprawdzi się w Caterhamie - aucie, które z założenia ma być sportowe? Producent nie ujawnił parametrów jednostki, ale we wspomnianych japońskich autkach generuje ona 64 KM. Zapewne Caterham wyciśnie z niej nieco więcej, ale i tak nie liczmy na wybitne osiągi.
Auto ma być o około 3 tysiące funtów tańsze od obecnej wersji bazowej, co oznacza, że cena wyląduje na poziomie około 17 tysięcy funtów. Przedstawiciele Caterhama powiedzieli: "Naszym celem podczas tworzenia tego auta było zaoferowanie radości związanej z modelem Seven w destylowanej formie, dlatego też bazowa wersja jest lżejsza, tańsza, bardziej ekonomiczna i bardziej dostępna niż do tej pory."