Autonomiczny Volkswagen Passat, ale ręce muszą pozostać na kierownicy
O premierze odświeżonej wersji Volkswagena Passata już informowaliśmy. Po raz pierwszy szerokiej publiczności najpopularniejszy model klasy średniej na europejskim rynku w nowej odsłonie zostanie zaprezentowany podczas wystawy w Genewie. Z okazji tej premiery Niemcy przygotowali ekskluzywną wersję R-Line wariantu kombi (Variant).
Volkswagen Passat Variant R-Line Edition będzie dostępny w limitowanej serii zaledwie 2000 egzemplarzy. Wariant ten będzie się wyróżniał bogatym wyposażeniem, a także mocnymi jednostkami napędowymi. Potencjalny nabywca będzie miał wybór spośród diesla o mocy 240 KM i silnika benzynowego, który rozwija moc 272 KM. Już w standardzie będzie oferowany napęd na cztery koła 4Motion.
Z zewnątrz limitowana odmiana Passata będzie się wyróżniać przede wszystkim nowym lakierem Mondsteingrau (Szary Kamień Księżycowy) z czarnymi dodatkami (dach, spojler tylny, relingi oraz obudowy lusterek zewnętrznych). Czarne i lakierowane na wysoki połysk są ponadto obramowania bocznych szyb, dyfuzor, ramki wokół reflektorów oraz ozdobne listwy. W standardzie dostępne są 19-calowe felgi, oczywiście również w lakierowanej czerni.
Czerń dominuje także wewnątrz Passata R-Line Edition, gdzie mamy m.in. sportowe fotele R-Line kierowcy i przedniego pasażera, których centralna część pokryte skórą Nappa. Ze szczotkowanej stali wykonano pedały oraz progi z logiem R-Line.
Niezwykle długa jest lista wyposażenia standardowego tej odmiany najnowszego Passata Varianta. Wśród nowoczesnych rozwiązań warto wspomnieć m.in. o cyfrowych wskaźnikach oraz pokrytym szklaną taflą 9,2-calowym ekranie systemu nawigacyjnego „Discover Pro” z wbudowaną kartą e-SIM. Po raz pierwszy możliwe będzie korzystanie z aplikacji telefonu za pośrednictwem ekranu dotykowego systemu multimedialnego.
Kolejną nowością jest system „Travel Assist”, który umożliwia Passatowi jako jednemu z pierwszych samochodów na świecie poruszanie się częściowo automatycznie z prędkością do 210 km/h. Kierowanie pojazdem, hamowanie oraz przyspieszanie przejmuje w tym wypadku sam samochód, jednak kierowca musi trzymać cały czas swoje dłonie na wielofunkcyjnej kierownicy, która posiada funkcję reagowania na dotyk. Na system ten składają się kamera umieszczona z przodu auta, monitorujący przestrzeń przed autem system „Front Assist”, „Park Assist” ułatwiający parkowanie, „Side Assist” wspomagający kierowcę podczas zmiany pasa ruchu, a także aktywny tempomat „ACC”, dzięki któremu Passat może automatycznie utrzymywać stałą odległość od poprzedzającego samochodu.
Wśród zaawansowanych technologicznie rozwiązań można jeszcze wspomnieć o matrycowych reflektorach „IQ.Light”, systemie „Area View”, który prezentuje obraz wokół samochodu, oraz o najnowszej wersji zawieszenia adaptacyjnego „DCC”. Ciekawostką jest także funkcja „ESC-off”, czyli możliwość odłączenia elektronicznej kontroli stabilizacji podczas jazdy na torze.
Przedsprzedaż Volkswagena Passata w odmianie Variant R-Line Edition rozpocznie się w maju br.