Auta tworzone dla i przez klientów - Volkswagen
Zamiast tworzyć swoje nowe modele wyłącznie we własnych studiach projektowych, Volkswagen postanowił wyjść naprzeciw konsumentom i najpierw to ich zapytać, czego oczekiwaliby od auta idealnie dopasowanego do ich potrzeb.
W tym celu niemiecki producent rozpoczął w Chinach akcję „People’s Car Project”, która zakłada uzyskanie opinii na temat „wzorowego samochodu” od 450 milionów chińskich internautów. Przez okrągły rok Volkswagen zbierać będzie pomysły na nowe auta, a te najlepsze – docenione przez największą ilość internautów – nagradzać.
Najlepsze koncepcje stworzone przez chińskich kierowców będą miały szanse na realizacje przez Volkswagena. Jeśli akcja zorganizowana w Państwie Środka spotka się z entuzjastycznym przyjęciem, podobne projekty zostaną zaaranżowane także w innych regionach.
„Volkswagen ma na celu stworzenie najbardziej innowacyjnej platformy dialogu” – stwierdził Luca de Meo, szef ds. marketingu w niemieckim koncernie. „Z «People’s Car Project» słuchamy bardzo uważnie tego, co nasi klienci mają do powiedzenia i tworzymy samochody nie tylko dla, ale i z ludźmi”.
Zainteresowanych całą akcją odsyłamy na witrynę www.zaoche.cn, gdzie Volkswagen rozpoczął już zbieranie pomysłów na swoje nowe modele.