Audi zaprezentowało nowy model RS5 Cabriolet
Przedwczoraj w sieci miała miejsce premiera Audi RS5 Cabriolet. To dość nietypowe rozwiązanie - nieczęsto producenci rezygnują z hucznych premier na rzecz transmisji internetowej. Oczywiście auto zostanie pokazane na Salonie Samochodowym w Paryżu, ale już dziś sprawdźmy co oferuje.
Rzecz jasna Audi RS5 Cabriolet posiada pod maską tą samą jednostkę, co w modelu RS5 Coupe, czyli 4,2-litrowy wolnossący silnik V8 generujący imponującą moc 450 KM przy 8250 obr./min oraz moment obrotowy na poziomie 430 Nm osiąganych pomiędzy 4000 a 6000 obr./min.
Silnik połączony jest z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią S tronic, która przekazuje moc na wszystkie koła za pomocą systemu Audi Quattro. W normalnych warunkach moc kierowana jest na koła w stosunku 40:60 odpowiednio na przednią i tylną oś. Gdy to konieczne, system może przekazać nawet 70 procent mocy na przednie koła lub 85 procent na tylną oś.
Audi RS5 Cabriolet jest nieco cięższy od swojego odpowiednika z dachem, dlatego też osiągi są odrobinę słabsze. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje teraz 4,9 sekundy zamiast 4,5 w modelu Coupe. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h, ale Audi oferuje możliwość poluzowania kagańca do 280 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi niecałe 11 l/100km.
Z zewnątrz auto otrzyma te same dodatki co w modelu Coupe. Nadkola są wyraźnie wybrzuszone kryjąc wewnątrz 19-calowe felgi z oponami 265/35 lub opcjonalne 20-calowe obręcze z oponami 275/30. Z przodu wylądował przeprojektowany zderzak i grill, po bokach listwy progowe, na klapie delikatny spojler, z tyłu zaś dyfuzor z dwiema końcówkami wydechu.
Również we wnętrzu jest podobnie jak w modelu RS5 Coupe. Znajdziemy tam nową kierownicę ze spłaszczonym dnem, sportowe fotele obite skórą i Alcantarą, chromowane akcenty, lakierowane na czarno dodatki z carbonowymi wstawkami. Auto trafi na rynek na początku 2013 w cenie startującej od poziomu 88 500 euro.
Źródło: Carscoop