Audi wyprodukowało 5 milionów aut z napędem quattro
Po 33 latach od rozpoczęcia produkcji modeli quattro, Audi wypuściło 5 – milionowy egzemplarz z napędem na wszystkie koła. Debiut tego układu miał miejsce w roku 1980, a teraz z taśm montażowych zjechało białe Audi A6 Allroad 3.0 TDI.
Aby uczcić to wydarzenie grupa pracowników Audi w fabryce w Neckarsulm postanowiła zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie z 5 – milionowym egzemplarzem. W oddali widać pierwszy model Audi Quattro. Napęd na cztery koła w Audi pojawił się po raz pierwszy podczas zimy na przełomie 1976 i 1977 roku, kiedy to inżynierowie testowali przednionapędowe modele niemieckiej firmy na pokrytych śniegiem i lodem drogach Szwecji. Kierowcy mieli do swojej dyspozycji terenowego Volkswagena Iltisa i jeżdżąc nim, szybko zorientowali się, że zaledwie 75 – konny łazik jest o wiele szybszy na zaśnieżonych drogach, niż dużo mocniejsze prototypy.
Prace rozpoczęto pod okiem Dr. Ferdinadna Piëcha, który pełnił wtedy funkcję Szefa Wsparcia Technicznego. Rezultatem badań i testów było legendarne już Audi Quattro, które swój debiut miało podczas salonu samochodowego w Genewie w 1980 roku. Co ciekawe początkowo model Quattro miał być tylko limitowaną wersją, a zyskał tak wielką popularność, że nie tylko przetrwał w produkcji do 1991 roku, ale i dał początek nowej dekadzie samochodów.
Jako ciekawostkę można podać fakt, że W 1986 Audi opublikowało krótki film promocyjny, w którym Audi 100 quattro na własnych siłach wjechało na pokrytą śniegiem fińską skocznię narciarską z wzniesieniem wynoszącym prawie 80%. Film został nawet wyróżniony na festiwalu filmowym w Cannes nagrodą złotego lwa. Ponieważ na reklamie dało się zauważyć linę asekurującą, pojawiło się wielkie rozczarowanie, co do możliwości samego napędu na cztery koła. Z kolei w dniu 25-letniego jubileuszu napędu quattro, dokładnie w roku 2005, udało się powtórzyć ten sukces poprzednika, Audi A6 wjechało na szczyt tej samej skoczni. Jego opony były wyposażone jednak w 6-milimetrowe kolce, nie obyło się także bez liny asekuracyjnej, która wraz ze specjalnym urządzeniem zamontowanym pod podwoziem samochodu, zabezpieczała przed ewentualnym ześlizgnięciem.