Audi TT RS po zmianach. Ale gdzie te zmiany?
Pół roku po premierze odświeżonego Audi TT niemiecki koncern zaprezentował zmodernizowaną wersję flagowej wersji tego modelu, czyli Audi TT RS. Niestety, osoby, które liczyły, iż wraz ze zmianami stylistycznymi zajdą również jakieś istotne zmiany pod przednią maską, mogą poczuć się zawiedzione. Audi TT RS będzie dysponował mocą "tylko" 400 koni mechanicznych.
Chyba największą zmianą, jaka zaszła w obu wersjach nadwoziowych (coupe i roadster), są większe wloty powietrza w przedniej części nadwozia, które mają poprawić chłodzenie w komorze silnika i sprawić, że auto będzie wyglądać nieco bardziej agresywnie. Pozostałe zmiany w przedniej części auta będą w stanie rozpoznać chyba tylko najwięksi fani niemieckiej marki i tego modelu. W tylnej części zmianom poddany został m.in. spojler.
W standardzie wszystkie wersje TT RS będą teraz wyposażone w światła typu LED, a za dopłatą można wybrać przednie LED matrix i tylne OLED z designem 3D.
Audi TT RS będzie teraz oferowane w ośmiu kolorach nadwozia do wyboru, w tym z nowymi Kyalami green, Pulse orange oraz Turbo blue. W przypadku Audi TT RS Roadster dach auta jest w czarnym kolorze, ale nabywca będzie miał więcej możliwości indywidualizacji.
Do wyboru będą także 19- lub 20-calowe felgi ze stopów lekkich, do których można dobrać czarne bądź czerwone zaciski hamulcowe. Za dodatkową opłatą dostępne będzie także sportowe zawieszenie RS z adaptacyjnymi amortyzatorami, którego zadaniem jest poprawa prowadzenia podczas dynamicznej jazdy.
Sercem odświeżonego Audi TT RS w wersjach Coupe i Roadster będzie dobrze znana pięciocylindrowa jednostka 2.5 TFSI, która w ubiegłym roku po raz dziewiąty została zwycięzcą plebiscytu na Engine of the Year w swojej kategorii pojemnościowej. Jednostka ta dysponuje mocą 400 KM i maksymalnym momentem obrotowym 480 Nm dostępnym w zakresie między 1950 a 5850 obr/min. Napęd na koła obu osi trafia za pośrednictwem siedmiostopniowej przekładni S tronic. Do 100 km/h Audi TT RS Coupe rozpędza się w 3,7 s, a maksymalna prędkość wynosi 250 km/h i może być za dopłatą powiększona do 280 km/h.
Również we wnętrzu niewiele się zmieniło. Zmodernizowany został wirtualny kokpit ze standardowym 12,3-calowym ekranem, na którym mogą być wyświetlane m.in. takie informacje jak ciśnienie w oponach, wykorzystanie momentu obrotowego oraz siły przeciążenia. Dostępne są różne pakiety wykończenia wnętrza z niebieskimi bądź czerwonymi akcentami, a także sportowe fotele pokryte alcantarą bądź skórą Nappa o strukturze plastra miodu.
Audi zacznie przyjmować zamówienia na odświeżoną wersję modelu TT RS już od jutra. Na rynku niemieckim Audi TT RS Coupe kosztować będzie 67 700 euro, a TT RS Roadster 70 500 euro.