Audi TT - nowe wcielenie czy zmiana makijażu?
Producenci jak ognia boją się rewolucji. Ostatnio tylko Francuzi od czasu do czasu ryzykują i wprowadzają nietypowe rozwiązania, np. zegary w modelu Peugeot 308 czy napęd na tył w Renault Twingo. A jak to wygląda w wykonaniu niemieckiego producenta?
Oczywiście rewolucja nie zawsze ma sens, ale jeśli ktoś liczył na coś zupełnie nowego jeśli chodzi o nowe Audi TT, ten może się poczuć nieco rozczarowany. Ale miłośnicy marki i modelu TT z pewnością będą zachwyceni, gdyż panowie z Ingolstadt po prostu udoskonalili to, co już wcześniej było bardzo dobre.
Zacznijmy od tego, że na Salonie Samochodowym zadebiutował nie tylko konwencjonalny model Audi TT, ale również wzmocniony wariant TTS. Swoją drogą z niecierpliwością czekamy na model TT RS, który w ostatnim wcieleniu dość mocno zaskoczył. Jeśli zaś chodzi o stylistykę, zmian jest sporo, choć linia boczna oraz cechy charakterystyczne pozostały na swoim miejscu.
Nikt, kto zobaczy to auto na ulicy nie będzie miał problemów z rozpoznaniem, że jest to Audi TT. Z przodu mamy nowe światła wykonane w technologii LED (opcjonalne), nowy grill z ostrymi kątami oraz wyprofilowaną maskę, która przypomina nieco tę, zastosowaną w modelu R8. Na uwagę zasługują również muskularne nadkola.
Z tyłu mamy spojler, który wysuwa się automatycznie po przekroczeniu prędkości 120 km/h. Co ciekawe, nowe Audi TT jest o 20 mm krótszy od poprzednika, co jest dość nietypowe w dzisiejszych czasach. Długość modelu to 4180 mm, szerokość to 1832 mm zaś wysokość 1353 mm. Nowość bazuje na platformie MQB i waży 1230 kilogramów. Pojemność bagażnika to 305 litrów.
Jeśli chodzi o jednostki napędowe, w ofercie pojawią (przynajmniej na początku) trzy silniki - dwa benzynowe oraz jeden Diesla. Oczywiście najciekawsze będą czterocylindrowe i turbodoładowane propozycje 2.0 TFSI. Podstawowy wariant na początku będzie miał 230 KM oraz 370 Nm momentu obrotowego, co przełoży się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6 sekund (5,3 ze skrzynią S tronic) i prędkość maksymalną 250 km/h.
Mocniejsza wersja zaoferuje 310 KM oraz 380 Nm - z tym silnikiem będzie parowany model TTS. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 4,7 sekundy. Dla oszczędnych przygotowano model z silnikiem 2.0 TDI o mocy 184 KM z momentem obrotowym na poziomie 380 Nm. W tym przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 7,2 sekundy, zaś prędkość maksymalna 235 km/h.
A jak Wam podoba się nowe Audi TT?