Audi TT nieco bardziej na sportowo
Pod koniec roku do sprzedaży trafi seria specjalna S line competition modelu Audi TT w obu wersjach nadwoziowych - coupe oraz roadster. Zmiany w porównaniu do standardowych wersji są nieznacze, ale nie ograniczają się wyłącznie do detali stylistycznych.
Co nie oznacza, że i takich nie będzie. W kolorze błyszczącej czerni są w tej wersji takie elementy jak osłona chłodnicy singleframe, obudowy lusterek zewnętrznych czy dyfuzor. Czarny jest również regulowany, tylny spojler, a także chromowane końcówki układu wydechowego.
W kabinie cechą szczególną nowej wersji specjalnej będą sportowe fotele S z wytłaczanym na oparciach wzorem, regulowanym na życzenie podparciem bocznym oraz elektrycznie regulowanym podparciem odcinka lędźwiowego w standardzie. Podobnie jak we wszystkich odmianach Audi TT, Audi virtual cockpit jest elementem wyposażenia seryjnego. Przy pomocy umieszczonego na kierownicy przycisku widoku "View" kierowca może przełączać pomiędzy trzema widokami ekranu kokpitu, w tym specjalnym dla tej wersji widokiem sportowym z centralnie umieszczonym obrotomierzem z zintegrowanym wyświetlaczem prędkości.
Do wykończenia wnętrza użyto m.in. czarną skórę i Alcantarę (w opcji dostępna jest również skóra Feinnappa) z szarymi przeszyciami, matowe, szczotkowane aluminium oraz elementy chromowane.
Zmiany w serii specjalnej dotknęły również układ zawieszenia. Amortyzatory o sztywniejszym zestrojeniu sprawiły, iż TT S line competition jest zawieszony o 10 mm niżej od standardowych odmian. Seryjnie dostępny jest system Audi drive, w którym kierowca może zmieniać charakterystykę jazdy za pomocą pięciu trybów - auto, comfort, dynamic, efficiency oraz individual. Uzupełnienem są 19-calowe felgi, naturalnie w czarnym lakierze, z oponami o rozmiarze 245/35 oraz z czerwonymi zaciskami hamulcowymi. Do wyboru są cztery kolory: biały Gletscher, szary Nano, czerwony Tango lub nowy dla serii TT, błękitny Ara. Składany dach modelu wersji Roadster jest czarny.
Seria specjalna S line competition będzie dostępna wyłącznie z dwulitrowym silnikiem TFSI o mocy 230 KM, do wyboru z sześciobiegowym manualem bądź automatyczną przekładnią S tronic. W ofercie znajdzie się również wariant z napędem quattro.
W sprzedaży Audi TT S line competition pojawi się pod koniec bieżącego roku.