Audi TT i TTS w wersji Roadster zaprezentowane
Jakiś czas temu mogliśmy ocenić oba modele w wariancie Coupe, a tym razem możemy rzucić okiem na otwarte wersje tych aut. Poznajmy bliżej Audi TT i TTS w wariancie Roadster.
Oczywiście oficjalny światowy debiut będzie miał miejsce na zbliżającym się Salonie Samochodowym w Paryżu, ale my już teraz możemy skomentować wygląd auta oraz poznać jego dane techniczne. Audi TT Roadster to auto przeznaczone dla singla ewentualnie pary. Zamiast tylnej kanapy znanej z Coupe mamy miękki składany automatycznie miękki dach. Co ciekawe, proces składania lub rozkładania trwa zaledwie 10 sekund i może być przeprowadzany przy prędkości do 50 km/h.
Pokrycie dachu jest dostępne w kilku kolorach, ramę wykonano z połączenia magnezu, aluminium, stali i elementów z tworzywa sztucznego i waży około 39 kilogramów. Co więcej, nawet po złożeniu dachu przestrzeń bagażowa to 280 litrów, co jest wynikiem o 50 litrów lepszym w porównaniu do poprzednika. Całość mierzy 4177 mm długości, 1832 mm szerokości oraz 1355 mm wysokości. A co znajdziemy pod maską Audi TT Roadster?
Do wyboru będą trzy silniki - jeden diesel oraz dwa benzynowe. Zacznijmy od jednostki wysokoprężnej, czyli 2.0 TDI Ultra o mocy 184 KM z momentem obrotowym rzędu 380 Nm. Zużycie paliwa zdaniem producenta to około 4,3 l/100km. Jeśli ktoś woli większą moc, sięgnie po silnik 2.0 TFSI o mocy 230 KM z momentem obrotowym 370 Nm. Mało? Wyjściem z sytuacji jest Audi TTS Roadster z silnikiem 2.0 TFSI o mocy 310 KM z momentem 380 Nm.
W takim aucie przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,9 sekundy zaś prędkość maksymalna to 250 km/h. Napęd trafia na koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub dwusprzęgłowej automatycznej. Auto z silnikiem wysokoprężnym ma napęd na przednią oś, model ze słabszą benzyną opcjonalnie na wszystkie koła, zaś wariant TTS w standardzie dostaje napęd 4X4. Cena na rynku niemieckim startuje od kwoty 37 900 euro.