Audi TT i TT S w wersji Roadster - paryski debiut
Pierwszy dzień prasowy Salonu Samochodowego w Paryżu został zdominowany przez Grupę Volkswagena, która jak zwykle zaprezentowała mnóstwo nowości. Wśród nich nie zabrakło Audi TT oraz TT S w wersjach Roadster.
Audi TT oraz TT S Roadster pojawiły się nieco ponad tydzień temu, ale dopiero dziś odbyła się oficjalna prezentacja. Jak przystało na auto dla miłośnika swobodnej jazdy, zamiast tylnej kanapy znanej z Coupe mamy miękki składany automatycznie dach. Co ciekawe, proces składania lub rozkładania trwa zaledwie 10 sekund i może być przeprowadzany przy prędkości do 50 km/h.
Wiemy również, że pokrycie dachu jest dostępne w kilku kolorach, zaś ramę wykonano z połączenia magnezu, aluminium, stali i elementów z tworzywa sztucznego, dzięki czemu jej waga to zaledwie 39 kilogramów. i waży około 39 kilogramów. Co więcej, nawet po złożeniu dachu przestrzeń bagażowa to 280 litrów, co jest wynikiem o 50 litrów lepszym w porównaniu do poprzednika.
Jeśli chodzi o jednostki napędowe, do wyboru będą trzy silniki - jeden diesel oraz dwa benzynowe. Zacznijmy od jednostki wysokoprężnej, czyli 2.0 TDI Ultra o mocy 184 KM z momentem obrotowym rzędu 380 Nm. Zużycie paliwa zdaniem producenta to około 4,3 l/100km. Jeśli ktoś woli większą moc, sięgnie po silnik 2.0 TFSI o mocy 230 KM z momentem obrotowym 370 Nm. Mało? Wyjściem z sytuacji jest Audi TT S Roadster z silnikiem 2.0 TFSI o mocy 310 KM z momentem 380 Nm.
W takim aucie przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,9 sekundy zaś prędkość maksymalna to 250 km/h. Napęd trafia na koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub dwusprzęgłowej automatycznej. Auto z silnikiem wysokoprężnym ma napęd na przednią oś, model ze słabszą benzyną opcjonalnie na wszystkie koła, zaś wariant TTS w standardzie dostaje napęd 4X4. Cena na rynku niemieckim startuje od kwoty 37 900 euro.