Audi Sport Quattro Concept - powrót legendy?
Wreszcie się doczekaliśmy! Ale czy doczekaliśmy się tego, na co czekaliśmy? Chyba nie do końca. Audi Sport Quattro Concept jest co prawda ciekawy i bardzo mocny, ale prawdopodobnie nigdy nie powstanie. Poza tym cena byłaby zapewne na bardzo wysokim poziomie. Koniec narzekania, przejdźmy do sedna.
W sieci pojawiły się pierwsze zdjęcia i informacje na temat modelu koncepcyjnego Audi Sport Quattro. Nowość prezentuje się ciekawie, proporcje są wyważone, linia zgrabna i dość zwarta. Na pierwszy rzut oka koncepcyjne Quattro przypomina nieco model A5, choć po bliższej obserwacji zauważymy uwypuklone nadkola i skrócony tył.
Nowość nie jest typowym coupe, co z kolei może stanowić nawiązanie do pierwowzoru - krótki, zwarty tył, muskularne kształty, kompaktowa sylwetka etc. Reasumując, całość sprawia wrażenie, że mamy do czynienia z niewielkim i bardzo mocnym (o silniku za chwilę) autem z napędem na cztery koła. Co ciekawe, liczby mówią co innego i okazuje się, że Audi Sport Quattro Concept do małych nie należy.
Długość auta to 4602 mm, szerokość to 1964 mm, wysokość 1386 mm, natomiast rozstaw osi mierzy 2784 mm. Audi twierdzi, że konstrukcja całego modelu jest niezwykle sztywna i wytrzymała za sprawą połączenia stalowych paneli z aluminiowymi wypełnieniami strukturalnymi. Drzwi i nadkola zostały wykonane z aluminium, natomiast dach oraz maska ze wzmacnianego włóknem węglowym polimeru. Uwzględniając paczkę baterii, auto waży 1850 kilogramów.
Do napędu Audi Sport Quattro Concept służy 4,0-litrowa podwójnie doładowana jednostka V8 generująca 560 KM oraz 700 Nm momentu obrotowego. Silnik ten współpracuje z motorem elektrycznym, który generuje maksymalnie 150 KM oraz 400 Nm. Energia dla silnika elektrycznego wytwarzana jest przez baterie litowo-jonowe chłodzone cieczą. Maksymalna moc układu hybrydowego działającego w tandemie to około 700 KM oraz 800 Nm. Napęd przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni tiptronic.
Osiągi są oczywiście na bardzo przyzwoitym poziomie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,7 sekundy, natomiast prędkość maksymalna dobija do 305 km/h. Jeśli chodzi o zużycie paliwa, producent popuścił wodze fantazji. Jego zdaniem, 700-konny Audi Sport Quattro Concept spali średnio... 2,5 l/100km. emitując przy tym 59 g/km CO2. Niestety nie wiemy, z jaką prędkością trzeba wtedy jechać i w jaki sposób korzystać z układu hybrydowego. Wiemy, że zasięg na samym napędzie elektrycznym to tylko 50 km. Debiut zaplanowany jest na Salon Samochodowy we Frankfurcie.